به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری میزان به نقل از اسکای‌نیوز، گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، پیش‌نویس قطعنامه‌ای که قدرت‌های غربی در شورای امنیت برای اعمال تحریم‌هایی علیه نظام

دمشق به دلیل ادعاهای مطرح شده مبنی بر استفاده آن از جنگ‌افزارهای شیمیایی علیه غیرنظامیان، ارائه دادند، تاثیری منفی بر مذاکرات صلح، در ژنو خواهد گذاشت.

گاتیلوف به خبرنگاران گفت: آن دارای تاثیری معکوس خواهد شد... فضا منفی خواهد شد نه به این دلیل که ما از وتو استفاده کردیم بلکه به دلیل ارائه چنین پیش‌نویسی.

در همین بین، سالم المسلط سخنگوی هیات عالی مذاکره‌کنندگان اظهار داشت، معارضان از هفتمین وتوی روسیه درباره سوریه احساس سرخوردگی می‌کنند با این حال، معارضان نشستی با گاتیلوف ترتیب خواهند داد و امیدوار هستند روسیه به همپیمان خود «بشار اسد» فشار وارد کند.

طبق این گزارش، روسیه، روز سه‌شنبه به منظور محافظت از دولت سوریه در برابر اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد، برای هفتمین بار از امتیاز وتو خود استفاده کرد و مانع از تصویب قطعنامه پیشنهادی قدرت‌های غربی با هدف اعمال تحریم‌هایی علیه دولت سوریه شد.

دولت‌های غربی سعی داشتند برسر ادعاهای مطرح شده درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در جنگ 6 ساله سوریه، تحریم‌هایی علیه دولت این کشور اعمال کنند.

چین نیز از این اقدام روسیه حمایت و برای ششمین بار در حمایت از دولت سوریه در شورای امنیت از امتیاز وتو خود استفاده کرد.

انتهای پیام/