واکنش ترامپ به لغو حکم مهاجرتی جدیدش؛ "تا پیروزی کامل می‌جنگم"
رئیس‌جمهور آمریکا که بار دیگر دستور مهاجرتی جنجالی‌اش توسط دادگاه‌های فدرال متوقف شده، در واکنش به این اقدام گفت که ساکت نمی‌نشیند و اگر لازم باشد به دیوان عالی هم متوسل می‌شود.

به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام یک قاضی فدرال در هاوایی مطرح می‌شود که دستور مهاجرتی دوم او را هم عصر چهارشنبه به حالت تعلیق درآورد. این اقدام ساعاتی پیش از اجرای دستور ترامپ انجام شد که قرار بود از صبح امرز به وقت آمریکا اجرایی شود.

ترامپ گفت: دستوری که متوقف شد نسخه اصلاح‌شده دستور اجرایی اول بود. این اقدام از نظر بسیاری، یک حرکت بی‌سابقه فرا قضایی است. به شما قول می‌دهم تا آخر خواهم ایستاد، می‌جنگیم و در صورت لزوم این مساله را در دیوان عالی به چالش می‌کشم.

طبق حکم دادگاه فدرال هاوایی که به صورت سراسری در ایالات متحده آمریکا اجرایی می‌شود، اکنون مسافران و مهاجران از شش کشور عمدتا مسلمان همچنان مجاز به سفر به آمریکا هستند.

دستور مهاجرتی دوم ترامپ، نام کشور عراق را از لیست کشورهای ممنوعه حذف کرده بود و علاوه بر این، دارندگان کارت سبز و آنهایی که پیشتر روادید گرفته بودند، مجاز به سفر شدند و بندی که ظاهرا اقلیت‌های دینی خاصی را در اولویت قرار می‌داد، حذف شد.

دستور مهاجرتی پیشین ترامپ را یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن معلق کرد که پس از شکایت کاخ سفید حکم این قاضی در دادگاه‌های بعدی هم تایید و عملا حکم ترامپ لغو شد.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir