واکنش خانواده رئیس جمهور جدید فرانسه به ازدواج عجیب اش
پدر و مادر رئیس‌جمهور منتخب فرانسه، خاطرات خود را از ازدواج غیرمعمول پسرشان بازگو کردند.

والدین مکرون چگونه متوجه ارتباط پسرشان با معلم 40 ساله‌اش شدند؟

"امانوئل مکرون"، رئیس جمهور منتخب فرانسه، علاوه بر شگفتی‌سازی در عرصه سیاسی این کشور، در دو موردِ ازدواج و سن کمش در راهیابی به الیزه نیز تعجب همگان را برانگیخته است.مکرونِ 39 ساله جوانترین رئیس جمهور تاریخ فرانسه است و ازدواج وی با معلم ادبیات دوران مدرسه‌اش، که 24 سال از او بزرگ‌تر است، نیز توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

"آنه فولدا"، نویسنده‌ای که نگارش کتاب "امانوئل مکرون: یک مرد جوان کامل" را برعهده دارد، برای تکمیل بخش‌هایی از کتاب خود، با والدین رئیس جمهور جدید فرانسه صحبت کرد که با اطلاعات دست اولی در این باره مواجه شد.

"فرانسواز نوژه مکرون"، مادر رئیس جمهور جدید فرانسه، درباره نحوه مطلع شدن از عشق عجیب پسرش به این نویسنده گفت: ما زمانیکه امانوئل تنها 15 سال داشت، از روی رفتارهایش متوجه شدیم او در مدرسه به یک نفر علاقه‌مند شده است. ابتدا از روی نام فامیلی او تصور می‌کردیم به دختر معلم ادبیاتش (لورنس) که با او همکلاس بود، علاقه‌مند شده است اما در کمال تعجب از طریق یک دوست خانوادگی متوجه شدیم او عاشق معلمش شده است نه دختر او!"

مادر امانوئل در ادامه گفت: زمانیکه از حقیقت ماجرا اطلاع یافتیم به کلی شگفت‌زده شدیم. به یاد ندارم هیچگاه امانوئل را به بیرون انداختن از منزل تهدید کرده باشیم. بنابراین، فقط ترجیح دادیم مدرسه او را تغییر دهیم. سپس با "بریژیت" صحبت کردیم تا دیگر قرار ملاقاتی با امانوئل نگذارد؛ اما او فقط پاسخ داد "هیچ قولی نمی‌توانم بدهم."

مادر امانوئل مکرون در ادامه گفت: "پسر ما در آن زمان فقط 15 سال داشت و پی بردن به علاقه‌مندی او به معلم 40 ساله‌اش -که سه فرزند بزرگ همسن امانوئل داشت- موضوعی نبود که بتوانیم آن را هضم کنیم."

"ژان میشل مکرون"، پدر رئیس جمهور منتخب فرانسه، نیز در این باره گفت: "وقتی از موضوع مطلع شدم برای لحظاتی کنترل خود را از دست دادم و به روی صندلی افتادم."

6196687_877.jpg
سرانجام در سال 2007 بریژیت از همسرش جدا شد تا بتواند با امانوئل جوان ازدواج کند و امانوئل مکرون نیز با حمایت مادربزرگش توانست نظر والدین خود را درباره ازدواج با او تغییر دهد. این ازدواج زمانیکه امانوئل و بریژیت هر کدام به ترتیب 29 و 54 سال داشتند، صورت گرفت. امانوئل مکرون در مراسم ازدواج خود رو به سه فرزند بریژیت گفت: "متشکرم که ما را به عنوان یک زوج نه چندان عادی در کنار خود پذیرفتید!"

به گفته فرزندان بریژیت، آنها در طول این ده سال زندگی شادی را در کنار یکدیگر سپری کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند فرزند جدیدی به دنیا نیاورند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران