مشارکت بیش از هفتاد درصدی مردم در انتخابات
خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه از مشارکت بیش از هفتاد درصدی مردم ایران در دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

مشارکت بیش از هفتاد درصدی مردم ایران در انتخابات

به گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس نتایج اولیه شمارش بخشی از آرا، حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری مستقر در مقایسه با رقیب خود بیش از 58 درصد آرا را کسب کرده است.بر اساس آمارهای رسمی که از سوی علی اصغر احمدی به خبرنگاران در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام شده استع بیش از چهل میلیون تن از ایرانیان در انتخابات روز جمعه شرکت کردند که این به معنی مشارکت بیش از هفتاد درصد مردم در رای گیری است.

آسوشیتدپرس در توصیف فضای انتخاباتی روز جمعه در ایران نوشت: مقامات ایران بارها مجبور شدند ساعت رای گیری را تا آخرین ساعت شب تمدید کنند تا پاسخگوی صف طولانی رای دهندگان باشند. در عین حال برخی از مردم گفتند مجبور شدند ساعتها منتظر بمانند تا نوبت رای دادنشان برسد.

نتایج اولیه آرا نشان می دهد که روحانی با کسب چهارده میلیون و ششصد هزار رای از مجموع بیست و پنج میلیون و صد هزار برگه شمارش شده در صدر فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

نزدیک ترین رقیب وی ابراهیم رییسی نامزد اصولگرایان است که ده میلیون و صد هزار رای به دست آورده است. دو نامزد دیگر به نام های مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی طبا هر یک به ترتیب دویست و نود و هفت هزار و صد وسی و نه هزار رای کسب کرده اند.
احمدی گفت وزارت کشور امیدوار است نتیجه نهایی را روز شنبه اعلام کند.

 

منبع: ایسنا