اردوغان به عربستان: شبیه خادم حرمین شریفین رفتار کن
رئیس جمهوری ترکیه به عربستان تاکید کرد تا به عنوان "خادم حرمین شریفین" در تنش به وجود آمده در خلیج فارس ایفای نقش کند و قول داد تا در کنار "برادران قطری" بماند.

اردوغان قول داد تا در کنار "برادران قطری" خود بماند

 

به نقل از شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پس از تایید استقرار نیروهای این کشور در قطر،‌ خواستار لغو تمامی تحریم‌های مورد حمایت عربستان علیه دوحه شد و گفت:‌ ریاض باید به جای عداوت و دشمنی برادری داشته باشد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین به بیان این مساله پرداخت که منزوی کردن و به حاشیه راندن قطر راه حل مشکلات منطقه‌ای نیست و قول داد که هرچه در توان دارد برای پایان دادن به این بحران به کار بگیرد.

وی ادامه داد: ما برادران قطری خود را رها نمی‌کنیم. من از دولت ریاض یک درخواست ویژه دارم. شما بزرگترین و قدرتمندترین کشور حوزه خلیج فارس هستید. ما شما را خادم دو مکان مقدس (مدینه و مکه) می‌دانیم. شما باید برای برادری و نه دشمنی و عداوت تلاش کنید. شما باید برادران را در کنار هم قرار دهید. این دقیقا چیزی است که ما از شما انتظار داریم. ما نمی‌خواهیم جدا شویم. باید این تحریم‌ها علیه قطر پایان یابد.

رئیس جمهوری ترکیه درباره اتهامات وارده به قطر که باعث بروز این تنش در منطقه شده نیز گفت: چنین چیزی اصلا وجود ندارد. قطر از افراط گرایی حمایت نمی‌کند. دوحه هرگز از تروریسم حمایت نمی‌کند. برخی از کشورها از بابت کمک‌های غذایی ما به برادران قطری‌مان راضی نیستند. اما باید بگویم که ما به این کار ادامه می‌دهیم.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:ایسنا