نخست وزیر عراق: اجازه نمی‌دهیم عراق به دروازه حمله به ایران تبدیل شود
نخست‌وزیر عراق گفت که اگر تمام دنیا را به ما بدهید اجازه نخواهیم داد عراق به دروازه حمله به ایران تبدیل شود.

اجازه نمی‌دهیم عراق به دروازه حمله آمریکا به ایران تبدیل شود

به نقل از الفرات نیوز، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با اصحاب رسانه و تحلیل‌گران سیاسی در دفتر رسمی خود گفت: برخی‌ها می‌خواهند که عراق به میدان جنگ بین‌المللی تبدیل شود اما درگیری‌های منطقه هیچ ربطی به عراق ندارد و ما وارد آن نخواهیم شد و اگر تمام دنیا را به ما بدهند یا عراق را آباد کنند اجازه نخواهیم داد که عراق به دروازه حمله به ایران یا میدان جنگ میان آمریکا و ایران تبدیل شود و ما خواستار تفاهم و گفت‌وگو هستیم، اما اگر جنگی به نفع عراق باشد آماده ورود به آن خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: من معتقدم که دولت جدید آمریکا با ایران وارد جنگ نخواهد شد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا یک تاجر است نه سیاستمدار.

العبادی در ادامه در رابطه با برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق برای استقلال گفت: این همه‌پرسی به سود اقلیم نیست و ایران و ترکیه از این همه‌پرسی ناراضی هستند. زیرا به سود هر دو نخواهد بود و ما ترجیح می‌دهیم که ترکیه و ایران موضعی مخالف این همه‌پرسی اتخاذ کنند.

وی در رابطه با سفرش به عربستان، کویت و ایران گفت: این سفر خارجی سه روز به طول می‌انجامد و امروز یک‌شنبه آغاز و سه‌شنبه پایان می‌یابد و این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود و هیچ ربطی به بحران جدید کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ندارد.

نخست‌وزیر عراق هم‌چنین از اظهارات ایاد علاوی در رابطه با قطر انتقاد کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم وارد این بحران‌ها شویم و به نظر من ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از قطر می‌خواست مصر را راضی نگه دارد و ما به شدت اظهارات وی را رد می‌کنیم و نمی‌خواهیم که این اظهارات را به حساب موضع عراق بگذارند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir