افشاگر مرگ "ابوبکر البغدادی" بازداشت شد
یک منبع محلی در استان نینوا از بازداشت یکی از نزدیکان رهبر ارشد گروه تروریستی داعش، در غرب موصل خبر داد.

خطبه‌ای که جنجالی گسترده‌ای را میان صفوف تروریست‌ها به‌پا کرد

به نقل از السومریه‌نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد، عناصر داعش، تروریستی موسوم به «ابو قتیبه»، را که یکی از مشهورترین نزدیکان «ابوبکر البغدادی» رهبر این گروه است، پس محاصره وی در داخل خانه‌اش در اطراف «تلعفر» در غرب موصل، بدون هیچ مقاومتی بازداشت کردند.

این منبع که خواست نامش فاش شود، افزود، بازداشت ابوقتیبه یک روز پس از اشاره وی به کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در خطبه دینی در مرکز تلعفر انجام شده است، خطبه‌ای که جنجالی گسترده‌ای را میان صفوف تروریست‌ها به‌پا کرده است.

به گفته این منبع، داعش تاکنون در مورد سرنوشت البغدادی سکوت کرده و حتی تا این لحظه نیز اخبار و اطلاعات دریافتی درباره کشته شدن وی در حمله هوایی در سوریه در چند هفته پیش واکنشی نشان نداده است.

وی علت این سکوت را با انتقال آرام «خلافت» به جانشین البغدادی یا قطع تماس سرکردگان داعش در تلعفر با حلقه نزدیکان بغدادی وی مرتبط دانست.

یک منبع محلی، جمعه گفته بود که یکی از نزدیکان البغدادی به طور غیر مستقیم در خطبه دینی در شهر تلعفر، کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش را تایید کرده است.

 تکمیلی

داعش شخصی که خبر مرگ البغدادی را اعلام کرده بود در آتش سوزاند


یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد که داعش شخصی را که در خطبه نماز جمعه از مرگ ابوبکر البغدادی پرده برداشته بود، به اتهام ایجاد اشوب داخلی در شهر تلعفر در آتش سوزاند. این منبع در گفتگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اظهار داشت: داعش شخصی به نام "ابوقتیبه" را که از نزدیکان ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش محسوب می‌شد،‌ به دلیل اشاره‌اش به مرگ البغدادی در خطبه نماز جمعه در یکی از مساجد شهر تلعفر، به تلاش برای ایجاد فتنه داخلی متهم و در مرکز شهر تلعفر در آتش سوزاند.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، داعش تنها چند ساعت پس از بازداشت ابوقتیبه وی را اعدام کرد و ابوقتیبه در مرکز شهر تلعفر و در جمع ده‌ها داعشی در آتش سوزانده شد.

در پی این اعدام، سوالات بسیاری درباره تحولات داخلی داعش و سکوت این گروه تروریستی نسبت به انتشار خبر مرگ البغدادی از سوی ابوقتیبه و سپس بازداشت و اعدام وی مطرح شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ایلنا