کره‌شمالی: موشک که چیزی نیست ،هدایای بیشتری برای واشنگتن می‌فرستیم
کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: موشک بالستیک قاره پیمایش که به تازگی ساخته شده قادر به حمل کلاهک اتمی بزرگ است؛ اظهاراتی که سبب شد تا واشنگتن خواستار یک اقدام جهانی برای محاکمه پیونگ یانگ به خاطر پیشبرد برنامه تسلیحاتی اتمی‌اش شود.

کره‌شمالی: موشک آزمایش شده قادر به حمل کلاهک اتمی است

یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: پنتاگون به این نتیجه رسیده که کره شمالی روز سه‌شنبه یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرده که برخی کارشناسان در حال حاضر معتقدند از بردی برخوردار بوده که می‌تواند به ایالت آلاسکای آمریکا و همچنین بخش‌هایی از خاک این کشور برسد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA امروز در گزارشی به نقل از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت: این آزمایش توانایی‌های تسلیحاتی استراتژیک کشورمان را تکمیل کرده که شامل بمب‌های اتمی، هیدروژنی و موشک‌های بالستیک قاره پیما می‌باشد.

کیم جونگ اون افزود: تا زمانی که واشنگتن دست از سیاست خصمانه‌اش علیه کره‌شمالی نکشد، پیونگ یانگ با آمریکا درخصوص دست کشیدن از تسلیحات اتمی و موشکی‌اش مذاکره نخواهد کرد.

در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی آمده است: کیم جونگ اون در حالی که چشمانش از شادی برق می‌زد به مقامات، دانشمندان و تکنسین‌های این کشور گفت، آمریکا از بسته هدایایی که ما مصادف با روز استقلال این کشور برایشان ارسال کردیم خوشحال نخواهد شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: کیم جونگ اون به این مقامات دستور داد تا مرتبا برای آمریکایی‌ها از این بسته‌های هدایای کوچک و بزرگ ارسال کنند. او متعهد شد که هرگز دست از تسلیحات اتمی نکشد و مرتبا هدایای بیشتری از آزمایشات موشکی و اتمی برای واشنگتن ارسال کند.

این خبرگزاری افزود: این آزمایش الزامات فنی این موشک بالستیک قاره پیمای جدید را در مرحله جداسازی، ورود مجدد کلاهک اتمی به جو و کنترل این کلاهک اتمی را با موفقیت محقق کرد.

در همین حال نیروهای آمریکا و کره‌ جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی روز سه‌شنبه کره شمالی یک نمایش قدرت برپا کردند به طوری که سربازان این دو کشور متحد موشک‌های دقیق "دیپ استرایک" را به آب‌های منطقه‌ای کره‌ جنوبی پرتاب کرده‌اند.

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی دستور داد تا این مانور با همکاری آمریکا برگزار شود تا به کره شمالی واکنشی جدی این دو کشور را نشان دهد.

در همین حال رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد: هر کشوری که میزبان کارگران کره شمالی باشد و برای پیونگ یانگ کمک‌های اقتصادی یا نظامی فراهم کند و یا در اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل ناکام باشد به نوعی به این دولت خطرناک کمک کرده است.

وی افزود: تمامی کشورها باید به صورت علنی به کره شمالی نشان دهند که اقدامات آنها برای دنبال کردن برنامه‌های تسلیحاتی اتمی‌شان پیامدهایی به همراه دارد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir