لابی ترامپ با مقامات کنگره
یک پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: مقامات دولت ترامپ به طور مخفیانه با مقامات کلیدی کنگره برای تضعیف لحن طرح تحریمی سنا علیه ایران و روسیه لابی کرده‌اند.

لابی دولت ترامپ با مقامات کنگره درباره طرح تحریم ایران و روسیه 

به نقل از پایگاه خبری دیلی بیست، مقامات دولت ترامپ هفته گذشته در تلاش به طور خصوصی برای تضعیف طرح تحریمی سنا علیه ایران با رهبران و اعضای کمیته‌های کلیدی کنگره دیدار کردند.به گفته دو دستیار کنگره که از این دیدار مطلع بوده‌اند، یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری با مسوولان ارشد مجلس نمایندگان و دستیاران کمیته‌های کلیدی دیدار کرده و درباره تغییر یک بخش مهم طرح سنا رایزنی کرده است. این طرح که ماه گذشته با 98 رأی موافق در سنا به تصویب رسید اکنون برای بررسی به مجلس نمایندگان رفته اما آنجا به دلیل یک نقض آئین‌نامه‌ای با مشکل مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، جان اسمیت رئیس دفتر کنترل اموال خارجی و یک مقام رسمی وزارت خزانه‌داری که مسوول نظارت بر اجرای تحریم‌های خارجی است،‌ پنج‌شنبه گذشته با مسوولان دفتر کوین مک کارتی رهبر اکثریت جمهوری‌خواه و نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان به علاوه رهبران کمیته‌های روابط خارجی و خدمات مالی دیدار کردند.

پلوسی و مک کارتی به درخواست دیلی بیست برای توضیح درباره این دیدار پاسخی ندادند.

این منبع آگاه در کنگره گفت: تغییر اساسی که دولت ترامپ خواستار آن است، موجب تضعیف یکی از مهم‌ترین بخش‌های این طرح خواهد شد.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا نیز از اظهارنظر درباره این خبر سر باز زد و گفت که نمی‌تواند آن را تأیید یا تکذیب کند.

مصوبه جدید سنا در صورت تبدیل شدن به قانون به وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه مداخله ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در آمریکا و تحریم ایران به بهانه ادامه برنامه موشکی تهران و وضعیت حقوق بشر در این کشور منجر خواهد شد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir