داعش مسئولیت حمله بروکسل را بر عهده گرفت
شبه‌نظامیان داعش مسئولیت حمله به سربازان در بروکسل را پذیرفتند. سربازانی که در حال گشت‌زنی بودند از سوی مهاجمی ۳۰ ساله هدف حمله با چاقو قرار گرفتند که در نتیجه آن یک تن زخمی و فرد مهاجم هم کشته شد.

عامل عملیات بروکسل یکی از سربازان داعش است

به نقل از خبرگزاری فرانسه، چند دقیقه پس از حمله بروکسل حمله مشابه دیگری در نزدیکی کاخ باکینگهام در لندن رخ داد که در آن یک مرد با چاقو به دو افسر پلیس حمله کرد. مهاجم حمله لندن که فردی ۲۶ ساله بود، بازداشت شد. این دو حمله در شرایطی انجام شد که اروپا در پی یک سری حملات مرگبار در دو سال گذشته در حالت آماده‌باش به سر می‌برد؛ حملاتی که اکثر شبه‌نظامیان مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرند. در همین حال حضور سربازهای بلژیکی در خیابان‌های پایتخت در پی حمله تروریستی ماه مارس به صحنه‌ای عادی برای مردم این شهر تبدیل شده است.

حضور تعداد بالای سربازان در خیابان‌های بروکسل بخشی از عملیات امنیتی گسترده‌ای است که در پی حمله تروریستی ماه مارس ۲۰۱۶ و کشته شدن ۳۲ تن در آن برای مطمئن کردن افکار عمومی از امنیت در شهر پیش گرفته شده است.

سایت تبلیغاتی شبه‌نظامیان داعشی موسوم به "اعماق" گزارش داد: «عامل عملیات بروکسل یکی از سربازان "دولت اسلامی" است.»

شهردار بروکسل اعلام کردد، حمله مذکور به دست یک مهاجر بلژیکی سومالی‌تبار انجام شد. پلیس بروکسل بعدا به منزل مهاجم این حمله یورش برد. در بیانیه دادستانی بلژیک آمده است، مهاجم ابتدا زخمی شده بود اما بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات جان داد. این فرد سال ۲۰۰۴ وارد بلژیک شده بود و ۲۰۱۵ تابعیت بلژیک را گرفت. این فرد پیشتر سابقه فعالیت‌های مرتبط با ترور نداشت.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir