گروهی از اعضای داعش خود را تسلیم ارتش سوریه کردند
منابع آگاه در سوریه اعلام کردند، در پی پیشروی‌های ارتش سوریه و همپیمانانش در استان دیرالزور، گروهی از اعضای داعش خود را تسلیم ارتش این کشور کرده‌اند.

گروهی از اعضای داعش خود را تسلیم کردند

 به نقل از خبرگزاری نووستی روسیه، این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، گروهی از اعضای داعش در دیرالزور خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند اما به دلایل امنیتی تعداد آنهای را بیان نکرد.

منابع مذکور تصریح کرد، اعضای داعش پس از آزادسازی دو منطقه "سردا" و "تل کروم" در راستای شکستن محاصره دیرالزور توسط ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن خود را تسلیم کردند.

بنابر اعلام این منابع، بازماندگان داعش در دیرالزور به کرانه شرقی رود فرات رانده شده‌اند و به مسافت ۵ تا ۷ کیلومتر از اطراف شهر دیرالزور دور شده‌اند.

آنها می‌گویند، دلایل تسلیم داعش در مقابل ارتش سوریه هرچه که باشد نشان‌دهنده فروپاشی تشکیلات آنها در دیرالزور و پی بردن اعضای آن بدین مساله است که ایستادگی آنها در برابر پیش‌روی ارتش سوریه و حملات هوایی روسیه ممکن نیست.

در این راستا، گزارشات رسیده از دیرالزور حاکی از ادامه پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور است و نیروهای دولتی تلاش دارند کرانه غربی رود فرات را به طور کامل آزاد کنند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir