بمباران تمرینی آمریکا و کره‌جنوبی بر شبه جزیره کره
کره جنوبی اعلام کرد که ارتش این کشور به همراه جنگنده‌ها و بمب افکن‌های نیروی هوایی آمریکا یک رزمایش مشترک را بر فراز شبه جزیره کره انجام داده‌اند که هدف از آن تمرین یک عملیات بمباران گسترده بوده است.

رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا

 به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، نیروی هوایی ارتش آمریکا امروز دوشنبه دو بمب افکن  B-1B و چند جنگنده‌ F-35 خود را در یک مانور مشترک بمباران با کره جنوبی بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آورده است.

طبق اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، بمب افکن‌های آمریکایی از مبدا جزیره گوام و جنگنده‌های این کشور از مبدا ژاپن برای شرکت در این رزمایش اعزام شدند و شش جنگنده کره جنوبی هم در این رزمایش مشترک شرکت کردند.

 

واکنش کره شمالی به صحبت‌های نیکی هیلی

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (دوشنبه) گزارش داد، هر قدر که تحریم‌های بیشتری از سوی آمریکا و متحدانش علیه پیونگ یانگ وضع شود، کره شمالی سریعتر توان اتمی خود را تکمیل می‌کند.

 به نقل از شبکه خبری راشاتودی، خبرگزاری رسمی و دولتی کره شمالی این اظهار نظر را در واکنش به صحبت‌های نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل و همچنین موضع خصمانه دولت آمریکا و متحدانش در قبال آزمایش‌های موشکی و اتمی خود مطرح کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی او را "فاحشه" نامیده و افزوده است، هیلی نقش اصلی در تحریم‌های شدید دولت ترامپ علیه کره شمالی دارد. دولت آمریکا نهایتا بهای سنگینی برای لفاظی‌های او پرداخت خواهد کرد.

تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه پیونگ یانگ شامل ممنوعیت صادرات تولیدات و محصولات نفتی به کره شمالی و کاهش سایر اقلام صادراتی به این کشور است.

تحریم‌های جدید ناشی از ششمین آزمایش اتمی کره شمالی در اوایل ماه جاری میلادی است.

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir