ترامپ: صلح اسرائیل و فلسطین شدنی است
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: ما برای ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها واقعا فرصت داریم.

ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها!!!

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را هدف نهایی دانست و گفت که این صلح دستاوردی خارق‌العاده خواهد بود.وی اضافه کرد: صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل چیزی است که ما در راستای آن تلاش می‌کنیم و فکر می‌کنم فرصت خوبی برای تحقق این امر وجود دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه تصریح کرد: با این حال بسیاری از افراد ممکن است بگویند که شانسی برای تحقق این موضوع وجود ندارد.

ترامپ گفت: فکر می‌کنم اسرائیل مایل به تحقق صلح است. فکر می‌کنم فلسطینی‌ها مایل به تحقق صلح هستند. می‌توانم به شما بگویم که دولت من نیز مایل به تحقق این موضوع است. از همین رو ما در این باره به سختی تلاش خواهیم کرد. برخی افراد می‌گویند که این اتفاق شدنی نیست اما من می‌گویم شدنی است.

 

نتانیاهو برای خروج از برجام به ترامپ برنامه می‌دهد

به نقل از روزنامه‌ی تایمز اسراییل، به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در دیدار خود در روز دوشنبه با ترامپ در نیویورک در حاشیه‌ی هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، پیشنهاد خود را در زمینه‌ی خروج آمریکا از برجام به ترامپ ارائه دهد.
بنا بر این گزارش، نتانیاهو در برنامه‌ی پیشنهادی خود از یک روش مشخص برای لغو یا اصلاح برجام استفاده کرده است.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که میان نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بدنه‌ی وزارت جنگ و سازمان‌های اطلاعاتی در مورد متقاعد کردن ترامپ برای خروج از برجام اختلاف وجود دارد.

نتانیاهو پیش‌تر نیز در بوینس‌آیرس در ادامه‌ی ادعاهای خصمانه‌ی خود علیه کشورمان گفته بود: این یک توافق بد است و موضع ما نیز مشخص است یا آن را اصلاح کنید و یا لغو کنید.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه‌ی کشورمان نیز در واکنش به این ادعاهای بی‌اساس تاکید کرد که برجام قابل مذاکره دوباره نیست و توافق "بهتر" خیال خام است. آمریکا به‌جای آسمان ریسمان بافتن، مثل ایران به برجام پایبند باشد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir