محدودیت‌های جدید سفر به آمریکا همان "ممنوعیت برای مسلمانان" است
گروه‌های حقوق بشری آمریکا قول دادند تا همچنان به مقابله با نسخه جدید از محدودیت سفر به آمریکا از سوی رئیس جمهوری این کشور بپردازند و گفتند که این محدودیت جدید در خود "ممنوعیت سفر به آمریکا برای مسلمانان" را دارد.

مقابله با نسخه جدید از محدودیت سفر به آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود آنکه سودان از فهرست کشورهایی که ممنوعیت سفر برای شهروندانشان به آمریکا وجود دارد، خارج شده و جمهوری چاد، ونزوئلا و کره شمالی به آن اضافه شده، فعالان و کارشناسان حقوقی می‌گویند تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همانی است که قبلا و در دو دستور منع سفر قبلی به آنها اشاره کرده بود و این محدودیت‌های جدید باز هم علیه سفر مسلمانان به آمریکاست.

"زهرا بیلو"، از شورای روابط آمریکایی- اسلامی می‌گوید: این ممنوعیت بهتر از قبلی‌ها نیست.

"آنتونی رومرو"، مدیر اجرایی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا می‌گوید: حقیقت این است که ترامپ با اضافه کردن کره شمالی و برخی از دولتمردان ونزوئلایی به این فهرست نمی‌تواند حقیقت امر که ممنوعیت سفر شهروندان از کشورهای مسلمان است را بپوشاند. خطایی که رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوع کردن سفر شهروندان از کشورهای مسلمان انجام داده را نمی‌توان با این کار نادیده گرفت.

کاخ سفید می‌گوید با تمدید دستور منع ورود شهروندان از کشورهای مسلمان به آمریکا می‌خواهد از وقوع اقدامات احتمالی "تروریستی" در کشور و ورود آنها به آمریکا جلوگیری کند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir