جزئیات جلسه محرمانه کردها و نمایندگان آمریکا و فرانسه
رسانه‌های ترکیه جزئیات یک جلسه محرمانه کردها با حضور مسئولان آمریکایی و فرانسوی در منزل هوشیار زیباری را فاش کرده‌اند؛ جلسه‌ای که در آن برای "بزرگ‌تر کردن کردستان" تصمیم‌گیری شده است.   جلسه محرمانه کردها با حضور مسئولان آمریکایی  به نقل از روزنامه ینی شفق، وابسته به دولت آنکارا، این جلسه محرمانه که گفته می‌شود پیش از برگزاری رفراندوم برگزار شده،...

رسانه‌های ترکیه جزئیات یک جلسه محرمانه کردها با حضور مسئولان آمریکایی و فرانسوی در منزل هوشیار زیباری را فاش کرده‌اند؛ جلسه‌ای که در آن برای "بزرگ‌تر کردن کردستان" تصمیم‌گیری شده است.

 

جلسه محرمانه کردها با حضور مسئولان آمریکایی

 به نقل از روزنامه ینی شفق، وابسته به دولت آنکارا، این جلسه محرمانه که گفته می‌شود پیش از برگزاری رفراندوم برگزار شده، تصمیمات جدی به همراه داشته است. در این جلسه کرکوک به عنوان "پایتخت" کردستان انتخاب شده و ایجاد یک ارتش مشترک با یگان‌های مدافع خلق سوریه که آنکارا آن را شاخه سوری پ‌.ک‌.ک می‌داند در نظر گرفته شده است.

ینی‌شفق مدعی است، در این جلسه تاکید شده است که باید نقشه کردستان از وضعیت کنونی بزرگتر شود، گذرگاه‌های مرزی کردستان عراق و سوریه برداشته شده و از یک شناسنامه و پاسپورت مشترک برای شهروندان استفاده شود.

57563234.jpg

به نوشته این روزنامه، بارزانی که با وجود تمام هشدارها رفراندوم را برگزار کرد تاکنون چندین جلسه با نمایندگان عالی اسرائیل، فرانسه، انگلیس و آمریکا داشته است.

بنا بر این گزارش، همچنین در جلسه محرمانه مذکور وعده داده شده است که در مرحله بعد موصل نیز به کردستان مستقل بپیوندد.

ینی شفق می‌نویسد: در این جلسه‌ پیتر وودارد گلبریس، دیپلمات آمریکایی، زلمای خلیل‌زاد، سفیر پیشین آمریکا در عراق و برنارد کوشنر، وزیر خارجه پیشین فرانسه در خانه هوشیار زیباری، از رهبران سیاسی اقلیم و وزیر خارجه پیشین عراق گرد هم آمده‌اند و دستورات لازم را به بارزانی داده‌اند.

بر اساس این گزارش، کردهای سوریه قرار است در ژانویه 2018 در مناطق تحت کنترل خود مانند منبج رای گیری‌هایی درباره استقلال انجام دهند و در اواسط سال 2018 ارتش مشترک تشکیل خواهد شد و بدین ترتیب پیوستن کردستان سوریه و عراق به یکدیگر به پایان خواهد رسید.

در این جلسه درباره تاثیر منابع نفتی و گازی موجود در مناطق رقه، دیرالزور در سوریه و کرکوک موصل در عراق بر آینده دولت کردستان مستقل گفت‌وگو شده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir