کردستان عراق درخواست بغداد برای تحویل فرودگاه‌ها را رد کرد
کردستان ضرب‌الاجل سه روزه دولت مرکزی بغداد برای تحویل فرودگاه‌های این اقلیم را رد کرد.   کردستان ضرب‌الاجل سه روزه دولت بغداد را رد کرد  به نقل از اسکای نیوز، اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای با رد این درخواست آن را "غیر قانونی" خواند. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق هشدار داده که اگر اقلیم کردستان تا ساعت ۳ بعد از ظهر (به وقت محلی) روز جمعه، ۷ مهر کنترل...

کردستان ضرب‌الاجل سه روزه دولت مرکزی بغداد برای تحویل فرودگاه‌های این اقلیم را رد کرد.

 

کردستان ضرب‌الاجل سه روزه دولت بغداد را رد کرد

 به نقل از اسکای نیوز، اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای با رد این درخواست آن را "غیر قانونی" خواند. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق هشدار داده که اگر اقلیم کردستان تا ساعت ۳ بعد از ظهر (به وقت محلی) روز جمعه، ۷ مهر کنترل فرودگاه‌هایش را واگذار نکند، با تحریم پروازی بین‌المللی مواجه خواهد شد.

این هشدار، در واکنش به برگزاری رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان اعلام شده که روز دوشنبه، با وجود مخالفت شدید بغداد برگزار شد.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، اولتیماتوم دولت عراق، شامل پروازهای داخلی نمی‌شود و در صورت اجرا، پروازهای بین المللی به مقصد یا از مبدا کردستان عراق باید ابتدا از فرودگاه بغداد یا سایر فرودگاه های عراق بگذرند.

به گفته العبادی، پروازهای اضطراری و بشردوستانه، در صورتی که به تصویب دولت عراق برسند، از این ممنوعیت پروازی معاف خواهند بود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir