کره شمالی: با وجود اقدامات آمریکا، مذاکره درباره برنامه اتمی ممکن نیست
کره شمالی مذاکره با واشنگتن را مادامی که رزمایش‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا ادامه دارد، رد کرده و گفت برنامه تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ به عنوان یک ابزار بازدارنده علیه تهدید هسته‌ای آمریکا به قوت خود باقی می‌ماند.

تهدید هسته‌ای آمریکا به قوت خود باقی می‌ماند

هان تائه سونگ، نماینده کره شمالی در مقر سازمان ملل در ژنو درباره مذاکرات دوجانبه با سئول اعلام کرد: مادامی که سیاست‌های خصمانه علیه کشورمان توسط آمریکا ادامه دارد و همچنین تا زمانی که بازی‌های جنگ افروزانه در نزدیکی درهای کشورمان ادامه دارد، هیچگونه مذاکراتی انجام نمی‌شود. وی ادامه داد: در حال حاضر رزمایش‌های نظامی با استفاده از تجهیزات هسته‌ای، ناوهای هواپیمابر و بمب افکن‌های استراتژیک ادامه دارد و چنین رزمایش‌هایی علیه کشورمان برگزار می‌شود.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل در ژنو اعلام کرد، هیچگونه اطلاعاتی درباره این که چه زمانی کشورش بار دیگر موشک بالستیک آزمایش خواهد کرد، ندارد.

او افزود: کره شمالی تا زمانی که آمریکا و همچنین نیروهای متخاصم تهدید هسته‌ای ایجاد می‌کنند به ارتقای ظرفیت دفاع از خود ادامه خواهد داد. کشور من در نظر دارد که ظرفیت هسته‌ای خود را تکمیل کنند.چندی قبل چین اعلام کرد که بهتر است کره شمالی برنامه هسته‌ای و موشکی خود را متوقف کنند.هان در پاسخ به این سوال درباره آخرین درخواست چین برای تعلیق برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ اعلام کرد: وضعیت کنونی با چنین مسایلی بسیار فاصله دارد.

این دیپلمات کره شمالی اعلام کرد: زمانیکه آنها رزمایش‌های نظامی مشترک خود را متوقف ‌کنند و این مساله را قبول کنند، ما نیز درباره آنچه که در آینده می‌توانیم انجام دهیم، فکر خواهیم کرد.سفیر کره شمالی در سازمان ملل اعلام کرد: پیونگ یانگ برنامه هسته‌ای خود را به حالت تعلیق در نمی آورد زیرا این برنامه برای بازدارندگی است و بازدارندگی هسته‌ای برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای آمریکا نیاز است.

هان افزود: تحریم های موجود علیه کره شمالی در واقع نقض گسترده حقوق بشر است زیرا این تحریم ها باعث به تأخیر افتادن انتقال کمک ها و محصولات مصرفی به کشور می‌شود.وی ادامه داد: کاملا مشخص است که هدف از این تحریم‌ها تحت فشار قرار دادن سیستم کشور و همچنین منزوی کردن کره شمالی است. این تحریم‌ها به جای جلوگیری از توسعه تسلیحاتی باعث ایجاد فاجعه انسانی می شود.وی در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید آمریکا گفت ما آماده مقابله با چنین اقدامی از سوی آمریکا هستیم.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir