کدام کشورها هدف تهدید کره شمالی هستند
یکی از مقامات مجمع عالی خلق کره شمالی توضیحاتی در مورد برنامه اتمی کره شمالی و کشورهای هدف ارائه کرد.

برنامه اتمی کره شمالی، آمریکا را هدف می‌گیرد

همزمان با اینکه کشورهای سراسر جهان به اعمال تحریم‌های جدید خود علیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ادامه می‌دهند، ری جونگ – هیوک، عضو مجمع عالی خلق کره شمالی و مدیر موسسه اتحاد مجدد ملی در تلاش برای آرام کردن نگرانی‌های جهانی گفت: کره شمالی تنها با آمریکا مشکل دارد

تصمیم قطعی مردم کره شمالی این است که کشورشان باید تنها با تسلیحات اتمی با آمریکا رو در رو شود تا به یک تعادل قدرت دست یابد. بازدارندگی اتمی ما شمشیر عدالت با هدف مبارزه با تسلیحات اتمی آمریکاست و آسیا و دیگر کشورهای سراسر جهان مادامی که وارد جنگ یا حمله به ما نمی‌شوند، نباید نگران تهدیدات ما باشند. ری جونگ – هیوک این اظهارات را در مجمع پارلمانی آسیا در ترکیه و در پاسخ به جاه طلبی آمریکا برای تضمین برتری خود در منطقه آسیا – اقیانوسیه مطرح کرد.

وی گفت: واقعیت امروز نشان می‌دهد که دستیابی ما به تسلیحات اتمی، جاه طلبی آمریکا برای تضمین برتری خود در منطقه آسیا – اقیانوسیه را از بین می‌برد و صلح و امنیت را در شبه جزیره کره و این منطقه تضمین می‌کند.

این مقام بار دیگر تاکید کرد که برنامه‌های کره شمالی برای تقویت تلاش‌های نظامی‌اش علیه آمریکا صورت می‌گیرد، اظهاراتی که از تئوری کارشناسان برجسته مبنی بر اینکه کره شمالی مشغول آماده کردن یک آزمایش اتمی تا پیش از کریسمس است حمایت می‌کند.

مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک اعلام کرد: اقدام تحریک آمیز بعدی کیم جونگ اون در تاریخ 17 دسامبر (26  آذر) صورت خواهد گرفت. این تاریخ مصادف است با درگذشت کیم جونگ ایل پدر کیم جونگ اون.

این اقدام، شامل نمایش تسلیحات کشتار جمعی خواهد بود که به دنبال مانور نظامی سالانه در این کشور در ماه دسامبر صورت خواهد گرفت. این اندیشکده مدعی است: ماه دسامبر معمولا اوج فعالیت‌های اتمی کره شمالی در پنج سال گذشته بوده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir