استعفاء عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پی رسوایی جنسی
باسابقه ترین عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پی طرح اتهامات فساد اخلاقی علیه وی، روز سه شنبه از مقام خود کناره گیری کرد.

استعفاء جان کانیرز به دلیل اتهام فساد اخلاقی

جان کانیِرز باسابقه ترین نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در پی طرح اتهاماتی دال بر فساد اخلاقی وی، از مقام خود کناره گیری و پسرش را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

شماری از دستیاران زن سابق کانیرز وی را به سوء رفتار اخلاقی متهم کردند. در مقابل، دوازده زن دیگر از همکاران کانیرز در دفاع از او با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که هیچگونه سوء رفتاری از جانب جان کانیرز مشاهده نکرده اند.

کمیته اخلاقی مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته تحقیق در مورد اتهامات وارده علیه کانیرز را آغاز کرد. جان کانیرز با رد مکرر اتهامات وارده، گفت: این اتهامات درست نیستند و حقیقت ندارند. 

با این حال، کانیرز نخستین مقام کنگره است که پس از به راه افتادن موجی از اتهامات فساد اخلاقی علیه مقامات آمریکا، از مقام خود کناره گیری می کند.

جان کانیرز که بیش از پنجاه سال است به نمایندگی از ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا حضور دارد، یکی از چهره های پیشتاز در حوزه حقوق بشر و سیاستهای دموکراتیک است.  کانیرز ۸۸ ساله در یک مصاحبه رادیویی از بیمارستانی که برای درمان بیماری در آن بستری است، از قصد خود برای بازنشستگی خبر داد.

گفتنی است که افزایش اتهامات فساد اخلاقی علیه کانیرز، پایه گذار انجمن حزبی سیاهپوستان کنگره، رهبران حزب دموکرات را با مشکلات و دردسرهایی مواجه ساخت. در این میان، نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل آنکه کانیرز را یک نماد و سمبل خوانده بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

لازم به ذکر است که اتهاماتی مشابه به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سناتور ال فرانکن دموکرات و روی مور نامزد جمهوری خواه مجلس سنا وارد شده است. ترامپ و مور این اتهامات را رد کرده اند، اما سناتور فرانکن بابت سوء رفتار خود عذرخواهی کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com