درآمد مردم در کره جنوبی۲۰ برابر بهتر از کره شمالی
براساس گزارش مرکز آمار کره جنوبی مشخص شد اگرچه درآمد مردم کره شمالی در پنج سال گذشته بهتر شده اما درآمد مردم در کره جنوبی در مقایسه هنوز بیش از ۲۰ برابر بهتر است

درآمد مردم در کره شمالی بهتر شده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، براساس گزارش اداره آمار کره جنوبی، میانگین سرانه درآمد در کره شمالی در سال گذشته میلادی ۱.۴۶ میلیون وون معادل ۱۳۴۰ دلار است که رشد پنج درصدی داشته است.
 
در جدولی که از سوی اداره آمار کره جنوبی و در روز جمعه منتشر شد مشخص است که از ۲۰۱۱ درآمد مردم کره شمالی با رشد بیش از هفت درصدی، افزایش زیادی داشته است و این رشد در حالی صورت گرفته که کره شمالی با تحریم‌های بین‌المللی بابت برنامه‌های اتمی و موشکی‌اش روبرو بوده است.
 
کره شمالی یکی از مخوف‌ترین کشورهای جهان است و داده‌های اقتصادی خود را افشا نمی‌کند و به همین دلیل ناظران براساس تخمین‌های خود این داده‌ها را استخراج می‌کنند.
 
رشد اقتصادی در کره جنوبی ۲۲ برابر بیشتر از کره شمالی است. مجموع ارزش معاملات تجاری کره جنوبی ۹۰۲ میلیارد دلار یا به عبارتی ۱۴۰ برابر ارزش معاملات تجاری کره شمالی است.
 

همچنین براساس آمارها، جمعیت کره شمالی در ۲۰۱۶، ۲۴.۹ میلیون نفر بوده درحالیکه جمعیت کره جنوبی در مدت مشابه ۵۱.۳ میلیون نفر اعلام شده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir