آخرین اخبار از وضعیت رئیس جمهور زندانی کره جنوبی
اولین رئیس جمهوری زن کره جنوبی پس از ماه‌ها اعتراضات گسترده بر سر رسوایی فساد از سوی پارلمان استیضاح شد و دادگاه قانون اساسی این تصمیم را در مارس سال گذشته تایید کرد و او را از قدرت کنار گذاشت. او از ۳۱ مارس به زندان افتاده است

دریافت رشوه از آژانس جاسوسی تازه‌ترین اتهام رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی

گئون های از ۳۱ مارس به زندان افتاده است. دادگاه او از ماه می آغاز شد اما او از اکتبر در جلسات دادگاه شرکت نمی‌کند.
رئیس‌جمهوری معذول کره جنوبی به دریافت میلیون‌ها دلار رشوه از سوی آژانس جاسوسی این کشور متهم خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پارک گئون های، رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به دریافت ۴۷ تا ۱۸۸ هزار دلار از سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی متهم است و دادستان می‌گوید این مبالغ ماهانه و به محض روی کار آمدن او در اوایل ۲۰۱۳ تا اواسط ۲۰۱۶ پرداخت می‌شد.
این رشوه‌ها که در مجموع ۳.۸ میلیارد وون است، از سوی عوامل سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی به دست دستیاران رئیس‌جمهور می‌رسیده است. این مبالغ از بودجه کور این آژانس جاسوسی پرداخت می‌شد که اجازه تریلیون‌ها دلار بودجه ویژه بدون رسید برای فعالیت‌های ضدجاسوسی را می‌دهد.
مشخص نیست که این رئیس جمهوری سابق کره جنوبی چگونه از این بودجه استفاده کرده اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این پول‌ها برای مصرف شخصی و یا حمایت از گروه‌های حامی او بوده است.

پارک گئون های اکنون بابت ۱۸ اتهام از جمله رشوه و سوء استفاده از قدرت متهم است و دادستان آن نوزدهمین مورد اتهامی را به اتهامات قبلی اضافه می‌کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir