چهارمین دور صدراعظمی مرکل/ احزاب آلمانی بالاخره برای تشکیل دولت توافق کردند
محافظه‌کاران حزب آنگلا مرکل نهایتا پس از مذاکرات طولانی به توافقی با سوسیال دموکرات‌ها دست یافتند تا دولت ائتلافی جدید آلمان تشکیل شود

مرکل صدر اعظم شد

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، احزاب آلمانی به چند روز دیگر زمان نیاز دارند اما مذاکره‌کنندگانی از حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی، شرکای بایرنی آنها اتحادیه سوسیال مسیحی و حزب چپ‌میانه سوسیال دموکراتیک ظاهرا به جزئیات توافقی دست یافتند که طبق آن قادر به تشکیل دولت ائتلافی بزرگ می‌شوند و احتمالا آنگلا مرکل برای چهارمین بار صدراعظم آلمان می‌شود.

روزنامه بیلد امروز (چهارشنبه) گزارش داد، حزب سوسیال دموکرات‌های آلمان وزارت خارجه، دارایی و کار را در دولت جدید عهده‌دار می‌شوند و محافظه‌کاران حزب آنگلا مرکل کنترل وزارت اقتصاد و دفاع را برعهده خواهند داشت.

بیلد بدون ذکر منابع خود گزارش داد هورست سیهوفر، متحد بایرنی مرکل که موضع سفت و سختی علیه مهاجرت دارد، وزیر کشور آلمان می‌شود.

یک سیاستمدار محافظه‌کار و یک منبع دخیل در مذاکرات گفت: محافظه‌کاران مرکل و سوسیال دموکرات‌ها روی یک معاهده رسمی ائتلاف به توافق رسیدند. یک منبع دیگر هم بدون تایید این توافق گفت که احزاب هنوز بر سر برخی مسائل اختلاف‌نظر دارند.   

رسانه‌های خبری آلمان از جمله ای‌آردی و اشپیگل امروز گزارش دادند یک قرارداد نهایی مورد توافق قرار گرفته است و عصر امروز جزئیات آن منتشر می‌شود. یکی از مسائل حساس نحوه تقسیم وزارتخانه‌هاست. طبق گزارش‌های پیشین، وزارت دارایی به حزب سوسیال دموکراتیک می‌رسد که دستاوردی بزرگ برای آنهاست.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir