انگلیس: برجام را نجات می‌دهیم
وزیر خاورمیانه بریتانیا در کنفرانس «یورومانی» که به میزبانی فرانسه در پاریس برگزار می‌شود، اعلام کرد که بریتانیا قصد دارد با برطرف کردن نگرانی‌های ایالات متحده آمریکا، توافق هسته‌ای را «نجات» دهد

ما نمی‌خواهیم برجام از بین برود

دومین کنفرانس مؤسسه یورومانی با موضوع «مسائل کلیدی ادغام دوباره ایران در اقتصاد جهانی» در پاریس برگزار می‌شود. در این کنفرانس که به مسائلی مانند روابط بانکی و تجارت بین‌المللی توجه می‌کند، نظم و انطباق بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی با اصول بین‌المللی بررسی می‌شود. بر اساس این گزارش، مدیران، کارشناسان و نمایندگان بیش از ۲۵۰ بانک، موسسه رتبه‌بندی و موسسه مالی اروپایی در این کنفرانس یک روزه که ۸ فوریه/ ۱۹ بهمن در پاریس برگزار می‌شود، شرکت دارند. در این همایش ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بیمه مرکزی، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و ولی ضرابیه، رئیس هیات‌مدیره بانک سامان نیز حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز آلیستر برت، وزیر خاورمیانه بریتانیا در سخنانی که در کنفرانس یورومانی ایراد کرد، از تلاش بریتانیا برای حفظ برجام یا به تعبیر او «نجات» توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی از جمله با بریتانیا خبر داد:

« برای ما و شرکای اروپایی‌مان مطلقاً مشخص است که باید توافق هسته‌ای [با ایران] حفظ شود.»

او در ادامه این سخنان با اشاره به نگرانی‌های ایالات متحده آمریکا گفت:

«ما نمی‌خواهیم برجام از بین برود و با شرکای اروپایی‌مان تلاش می‌‌کنیم نگرانی‌های آمریکا درباره توافق هسته‌ای را از بین ببریم و ادامه این توافق را تضمین کنیم.»


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir