ایوانکا ترامپ در کره جنوبی به دنبال چیست؟
دختر رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم اختتامییه بازی های المپیک زمستانی به کره جنوبی سفر می کند اما یکی از اهداف اصلی وی از این اقدام مهیا کردن شرایط گفتگوی واشنگتن-پیونگ یانگ است.

 دختر ترامپ در مراسم اختتامییه بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی

به نقل از نیوزویک، «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم اختتامییه بازی های المپیک زمستانی به کره جنوبی سفر می کند و یکی از اهداف سفر «ایوانکا ترامپ» به کره جنوبی فراهم کردن مقدمات گفتگو میان کره شمالی و آمریکا اعلام شده است.

این وضعیت در حالی است که منابع آگاه می گویند کره شمالی دیدار معاون اول رئیس جمهور آمریکا با مقامات این کشور را لغو کرده است.

«نیک آیرس» رئیس دفتر معاون اول ترامپ در این باره گفت پیونگ یانگ قصد داشت از این دیدار به عنوان اقدامی تبلیغاتی در جریان بازی های المپیک استفاده کند.

وی افزود: با این حال پس از آنکه پنس با انتقاد از نقض حقوق بشر در کره شمالی تهدید به افزایش تحریم های اقتصادی کرد، این کشور برنامه دیدار با وی را لغو کرد.

این مقام آمریکایی از قول ترامپ تاکید کرد واشنگتن آماده مذاکره با کره شمالی است اما تا زمانی که این کشور با خلع سلاح کامل هسته ای موافقت نکرده، آمریکا نیز مواضع خود را تغییر نخواهد داد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com