تبانی ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا!
فرد شماره دوی اخراج شده اف بی آی یادداشت‌ هایی را درباره مکالمات خود با ترامپ در اختیار مقام‌ های کمیته تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات 2016 گذاشته است.

یادداشت هایی که ترامپ را به استیضاح نزدیک تر می کند

روزنامه ایندیپندنت گزارش داد: «اندرو مک کیب» فرد شماره دوی سابق اف‌ بی‌ آی که اخیرا اخراج شد، یادداشت هایی را درباره مکالمات خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، به مقامات تحقیقات پرونده تبانی میان ستاد ترامپ و روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا داد.

یک منبع آگاه گزارش داد که مک‌ کیب نه فقط یادداشت‌ هایش را در اختیار دفتر مولر قرار داده بلکه از سوی تیم مولر بازجویی هم شده است.

یادداشت‌ های مک‌ کیب درباره مکالمات و دیدارهای شخصی‌ اش با ترامپ مشابه با همان یادداشت‌ هایی است که پیش از این «جیمز کامی» مدیر سابق اف‌ بی‌ آی درباره مکالمات و دیدارهای شخصی خودش با ترامپ ثبت و ارائه کرده بود.

کامی قبلا اعتراف کرده بود که ماه مه گذشته این یادداشت‌ هایش را از طریق یک دوست صمیمی در اختیار رسانه‌ ها قرار داده تا به انتصاب رابرت مولر به عنوان این بازرس ویژه کمک کند.

این یادداشت ها می‌ تواند ادعاها درخصوص اینکه ترامپ تلاش داشته است تا مانع اجرای عدالت و روند قضایی شود را تایید کند.

این اتفاق در حالی گزارش شده است که «جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا، روز جمعه مک‌ کیب را تنها دو روز مانده به موعد بازنشستگی‌اش اخراج کرد. مک کیب که بارها از سوی دونالد ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته بود ماه ژانویه گذشته تحت فشار استعفا داد و قرار بود امروز یکشنبه بازنشسته شود.

ترامپ بارها گفته است که تحقیقات درباره ارتباط میان ستاد انتخاباتی اش و روسیه چیزی جز تعقیب و دنبال کردن توهم نیست. او در تازه ترین اظهاراتش در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه هرگز نباید شروع می شد چرا که هیچ تبانی و جرمی در کار نبود. این تحقیقات بر اساس فعالیت های متقلبانه و پرونده ساختگی بود که هیلاری متقلب و کمیته ملی دموکرات ها هزینه آن را پرداخت کرده بودند و در دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی به منظور زیر نظر گرفتن تبلیغات انتخاباتی من به شکلی نامناسب مورد استفاده قرار گرفت.»

رابرت مولر بازرس ویژه پرونده ارتباط میان ستاد ترامپ و مسکو است. مولر پیشتر ریاست اف بی آی را برعهده داشت. وی در این پرونده تاکنون 19 نفر را متهم کرده است.

اندرو مک ‎کیب که بیش از 20 سال سابقه کار در پلیس فدرال آمریکا را داشت، پس از اخراج «جیمز کامی» رئیس سابق اف‌ بی‌ آی، برای چند هفته جای او را گرفت و مسئول رسیدگی به پرونده ارتباط میان ستاد ترامپ و روسیه شد.

او پیش از ورود ترامپ به کاخ‌ سفید هم مسئولیت تحقیقات مربوط به پرونده ایمیل‌ های «هیلاری کلینتون» رقیب ترامپ را داشت.

گفته شده رئیس‌ جمهور آمریکا در صورتی که از بابت یک اقدام مجرمانه (از جمله ممانعت از اجرای عدالت)  گناهکار شناخته شود؛ به صورت بالقوه در معرض استیضاح قرار خواهد گرفت که البته کنگره آمریکا باید آن را کلید بزند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: jamaran.ir