داغ شدن هشتگ "لا_هلا ولا_مرحبا" برای ولیعهد عربستان
آنطور که یک مسوول عراقی اعلام کرده است به نظر می رسد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان فعلا از سفر به عراق منصرف شده است.

 عراقی ها بن سلمان را از آمدن پشیمان کردند

پایگاه خبری 'سومر نیوز' روز سه شنبه به نقل از 'حسن خضیر شویرد الحمدانی' عضو کمیسیون دوستی عراق و عربستان نوشت که مسوولان سعودی دیدارهای برنامه ریزی شده خود را به بعد از انتخابات پارلمانی عراق (22 اردیبهشت) موکول کردند. وی گفت: قرار بود مسوولانی از سعودی به عراق سفر کنند اما وجود فضای انتخاباتی مانع از انجام هماهنگی های لازم در این خصوص شد.

الحمدانی بدون اشاره مستقیم به برنامه سفر بن سلمان گفت: این سفرها پس از برگزاری انتخابات و با هدف فعال سازی کمیسیون دوستی میان دو کشور انجام خواهد شد. برنامه بن سلمان برای سفر به عراق پیشتر از سوی همین کمیسیون اعلام شده بود.

اعلام تعویق این سفر در حالی است که مخالفت شخصیت ها، محافل سیاسی، رسانه ای و فضای مجازی و مردمی با این سفر طی روزهای اخیر گسترش یافت و روز دوشنبه به اوج خود رسید.

کاربران فضای مجازی بطور گسترده در مخالفت با این سفر فعال شده و با داغ کردن هشتگ ''لا_هلا ولا_مرحبا' (خوش نیامدی) و انتشار فتوتیترها و پست های مختلف، بن سلمان 'قاتل جنایتکار' و 'مسوول کشته شدن صدها هزار عراقی بیگناه' است، با دیدار بن سلمان از کشورشان مخالفت کردند.

برخی منابع در فضای مجازی نیز از مخالفت آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق از پذیرش ولیعهد عربستان در سفر احتمالی وی به نجف خبر داده بودند.
همچنین مردم و عشائر نجف اشرف با نصب بنرهایی در سطح شهر بشدت با دیدار احتمالی او از نجف مخالفت کردند و بن سلمان را جنایتکار و دشمن اهل بیت خواندند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir