طرح پیشنهادی آمریکا برای تحریم موشکی ایران چیست؟
دیپلمات‌های آمریکایی در گفت‌وگو با طرف‌های اروپایی به آنها پیشنهادهایی جزئی درباره نحوه اعمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران ارائه کرده‌اند.

طرح پیشنهادی جدید آمریکایی‌ها به اروپا برای اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران

دیپلمات‌های آمریکایی در گفت‌وگو با طرف‌های اروپایی به آنها پیشنهادهایی جزئی درباره ساز و کارهای اعمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران ارائه کرده‌اند.

یک منبع آگاه  گفته که هیئت مذاکره‌کننده آمریکایی در حال بررسی پیشنهادی دوبخشی برای اعمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران است.در این طرح، موشک‌های ایران در دو طبقه کلی جای گرفته‌اند: موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که اصطلاحاً قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای دارند و می‌توانند اروپا را هدف قرار دهند و موشک‌های کوتاه‌بردتر که می‌توانند به متحدان و شریکان آمریکا حمله کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، هر دو دسته موشک‌ها مشمول تحریم خواهند شد، اما تحریم‌های مربوط به موشک‌های دوربردتر سخت‌تر خواهد بود و به صورتی خودکارتر اعمال خواهند شد. تحریم‌ها ممکن است آن دسته از شرکت‌های ایرانی که ذیل برجام معاف شده‌اند را هم شامل شوند.

انگلیس، فرانسه و آلمان، در کل با مجازات ایران به بهانه موشک‌های دور برد موافقت کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا با پیشنهاد جدید آمریکایی‌ها موافقت خواهند کرد یا خیر. دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند اروپایی‌ها با این استدلال که ایرانی‌ها برای دفاع مشروع به موشک‌های کوتاه‌برد نیاز دارند موافقند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com