الحوثی یمن: همه گزینه ها برای ریاض روی میز است
رئیس کمیته عالی انقلاب جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، اگر عربستان به تجاوزات خود علیه مردم یمن ادامه دهد همه گزینه‌ها برای جلوگیری از این تجاوزات روی میز است.

اگر ایران از ما حمایت می‌کرد الان در ریاض بودیم

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه "فرانس 24" فرانسه تصریح کرد: چنانچه عربستان به تجاوزات خود ادامه دهد و کشورمان را مورد هدف قرار دهد، از تمامی ابزارهای موجود برای مقابله با آنها استفاده می‌کنیم و پاسخی دندان شکن به آنها خواهیم داد.

ما موشک‌های ساخت روسیه و کره را پیشرفته‌تر خواهیم کرد و حتی آنها را خودمان خواهیم ساخت و این یک صنعت ایرانی نیست. این مساله که متجاوزان باور کنند که ما پیشرفت کرده‌ایم برای ما مهم نیست بله پاسخ به این تجاوزات برای ما مهم است.

وی درباره حمایت ایران از انصارالله نیز گفت: اگر ایران از ما حمایت می‌کرد ما الان در ریاض بودیم و اگر تکنولوژی ایران را در اختیار داشتیم از همان روز اول پاسخ دشمنانمان را می‌دادیم.

ما همچنان شرکت ملی نفت (آرامکو) و تأسیسات حیاتی عربستان را مورد هدف قرار می‌دهیم تا پاسخ دندان شکنی به دشمن متجاوز خود دهیم.

وی درباره مرزهای عربستان و یمن نیز گفت: ما در اطراف شهر "نجران" هستیم و پیشرفت چشمگیری در "جیزان" و "عسیر" کرده‌ایم. ما در تلاشیم تا دشمن را از مرزهای خود بیرون کنیم. دشمن(عربستان) هر روز یک معامله جدید تسلیحاتی امضا می‌کند و همین مسأله باعث شده تا اقتصادشان به شدد ضعیف شود و به همین منظور آنها به دنبال سندهای جدیدی هستند تا کمبود بودجه‌شان را جبران کنند و مالیات و قیمت سوخت را برای مردم افزایش می‌دهند.

عدد و ارقام حاکی از آن است که اگر وضع به همین منوال پیش برود، عربستان تمامی دارایی و سرمایه گذاری‌های سیاسی خود را از دست خواهد داد. با اینکه ما هیچ معامله اسلحه‌ای را انجام نداده‌ایم اما می‌گویند که ما زرادخانه داریم؛ زرادخانه ملت یمن مردان آزاده و قهرمان در تمامی جبهه‌ها هستند.

وی درباره اسیران نیز گفت: اگر دیگران (عربستان) آماده تبادل اسیران و بازداشت شدگان باشند ما نیز آماده آزادی آنها هستیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir