نظر آمریکا درباره خروج از سوریه تغییر کرد
کاخ سفید اعلام کرد نیروهای آمریکایی به پایان ماموریت خود در سوریه رسیده‌اند ولی فعلا و تا زمان شکست کامل گروه تروریستی داعش، در سوریه باقی خواهند ماند.

نیروهای آمریکایی فعلا در سوریه می مانند

کاخ سفید اعلام کرد نیروهای آمریکایی به پایان ماموریت خود در سوریه رسیده‌اند ولی فعلا و تا زمان شکست کامل گروه تروریستی داعش، در سوریه باقی خواهند ماند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود تمامی دو هزار نیروی نظامی آمریکا در سوریه، از این کشور خارج شده و به آمریکا بازخواهند گشت.

پس از دیداری که دونالد ترامپ روز سه‌شنبه با مسئولان امنیت ملی آمریکا داشت، سخنگوی کاخ سفید نیز عصر چهارشنبه اعلام کرد که مأموریت نیروهای آمریکایی برای نابودی داعش در سوریه سریعا به پایان نزدیک می شود.

این سخنگو در عین حال افزود آمریکا و متحدانش «متعهد به از بین بردن بقایای اندک داعش در سوریه هستند».

کاخ سفید در بیانیه‌ای کوتاه گفت: «با توجه به پاکسازی منطقه از اعضای داعش، حضور نیروهای آمریکایی در کنار متحدان کُرد و شبه نظامیان عرب، دیگر منطقی نخواهد بود.»

در این بیانیه آمده است:‌ «آمریکا و متحدانش مصمم به پاکسازی کامل گروه حکومت اسلامی در سوریه هستند، هرچند مقدار کمی از این نیروهای داعش هنوز باقی مانده است.»

هفته گذشته ترامپ عنوان کرد که آمریکا هزینه‌ای معادل هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده که هیچ سودی نداشته است.

او در سخنان خود گفت:‌ «ما خیلی زود از سوریه خارج خواهیم شد. بگذارید مردم خودشان به امور برسند.»‌

گفته‌های ترامپ در تناقض با سیاست کلی بود که آمریکا در ماه ژانویه سال جاری به آن اشاره کرده و گفته بود نیروهای آمریکایی به ثبات منطقه پس از شکست داعش کمک کرده و نفوذ آمریکا در سوریه را بیشتر خواهند کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com