شرط پادشاهی بن سلمان، عادی سازی روابط ریاض با تل آویو است
شاهزاده مخالف دولت ریاض فاش کرد: آمریکا و رژیم اسرائیل، عادی سازی علنی روابط ریاض با تل آویو را شرط به پادشاهی رسیدن محمد بن سلمان ولیعهد کنونی سعودی، اعلام کرده اند.

عادی سازی روابط با 'اسرائیل'، شرط آمریکا برای پادشاهی بن سلمان است

شبکه خبری 'العهد'، فرحان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی 'الحوار'، به تبعیض موجود بین شاهزادگان و مردم عادی در عربستان اشاره کرد و گفت: هر آنچه برای عموم مردم عربستان ممنوع است، داخل کاخ های پادشاهی مجاز است.

 همه شاهزادگان بازداشتی که در هتل 'ریتز کارلتون' به سر می بردند، تا این لحظه ممنوع السفر هستند و اگر برای هر یک از آنها فرصتی برای تغییر فراهم شود، تردیدی در انجام آن نخواهند کرد.

 آمریکا و رژیم اسرائیل شرط و شروط هایی را برای پادشاه شدن محمد بن سلمان تعیین کرده اند که از جمله آن، تضمین امنیت دریانوردی رژیم صهیونیستی از طریق تنگه تیران و عادی سازی علنی روابط ریاض با تل آویو است. آخرین شرط نیز حمایت از طرح موسوم به معامله قرن است، که حق فلسطینی ها در قدس در آن نادیده گرفته شده است.

این شاهزاده مخالف سعودی خاطرنشان کرد: شرکت دادن رژیم اسرائیل در پروژه اقتصادی 'نیوم' که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان آن را مطرح کرده، در کنار مصر و اردن، از دیگر شروط تعیین شده برای بن سلمان است.

فرحان در ادامه عامل اصلی صعود بن سلمان به پله های قدرت را عدم وجود افراد قوی در خاندان پادشاهی مانند محمد بن نایف و بندر بن سلطان فرزندان عبد العزیز آل سعود دانست.

تحرکاتی در آینده نزدیک در خاندان حاکم در عربستان شکل خواهد گرفت.

خالد بن فرحان آخرین بار در سال 2007 میلادی از عربستان خارج شد و در سال 2013 میلادی از آلمان پناهندگی سیاسی گرفت.

وی پیش از جدا شدن از خاندان حاکم در عربستان گفته بود که احساس می کند جانش در خطر است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir