حکم سنگین دادگاه کره جنوبی برای «پارک گئون هی»
دادگاه کره جنوبی رئیس جمهور سابق این کشور را به اتهام فساد مالی به 24 سال حبس محکوم کرد.

«پارک گئون هی» به ۲۴ سال حبس محکوم شد

بعد از برگزاری چندین جلسه، دادگاه کره جنوبی رئیس جمهور سابق این کشور را به اتهام فساد مالی و سواستفاده از قدرت به 24 سال حبس محکوم کرد.

خبرگزاری یونهاپ نوشت؛ پارک گئون هی اولین رئیس جمهور این کشور است که توسط دادگاه قانون اساسی از قدرت برکنار شده است.

خانم پارک دختر بزرگ پارک چانگ هی ژنرال سابق ارتش کره جنوبی است که در سال 1961 طی یک کودتا قدرت را در این کشور قبضه کرده بود.

دادگاه کره جنوبی در توضیح این حکم سنگین گفته است که این حکم نیاز بود تا یک پیام آشکار به رهبران آینده این کشور ارسال کند.

دادگاه همچنین گفته که خانم پارک از قدرتی که شهروندان در اختیارش گذاشته بودند سواستفاده کرده است.

براساس گزارش سی ان ان، خانم پارک هنگام قرائت حکم در دادگاه حضور نداشت و به همراه وکلایش تصمیم گرفته بودند در جلسه اعلام حکم حضور نداشته باشند. پیش از این نیز پارک در اعتراض به حضورش در بازداشتگاه در بعضی از جلسات دادگاه حضور نیافته بود.

هنگام قرائت حکم تعدادی از حامیان خانم پارک در مقابل دادگاه حضور داشتند و در حالیکه پرچم آمریکا و کره جنوبی را حمل میکردند به دادگاه اعتراض کردند.

پارک گئون هی در مارس 2017 مدت کوتاهی بعد از استیضاح توسط پارلمان کره جنوبی بازداشت شد. این استیضاح به دنبال تظاهرات میلیونی مردم این کشور برای برکناری پارک از قدرت صورت گرفت.

اتهامات رئیس جمهوری سابق کره جنوبی به ارتباط او با «چوی سون شیل» دوست نزدیکش مرتبط است که از شرکت های بزرگ کره ای میلیون ها دلار پول گرفته و یا رشوه داده است تا از این شرکتها امتیازاتی دریافت کنند. براساس حکم دادگاه، این اقدامات از طریق قدرت و نفوذ خانم پارک صورت میگرفته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com