شهادت 3 فلسطینی در پی ادامه راهپیمایی روز بازگشت
در هشتمین روز راهپیمایی فلسطینیان ساکن نوار غزه موسوم به راهپیمایی «بازگشت بزرگ» سه نفر شهید و بیش از 250 نفر زخمی شدند.

 3 فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند

به نقل از رسانه های فلسطینی، وزارت بهداشت فلسطین امروزاعلام کرد که یک جوان فلسطینی به نام مجدی رمضان شبات در شرق غزه، اسامه خمیس قدیح 38 ساله و احمد نزار محارب 29 ساله بعد از ظهر جمعه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شرق خان یونس به شهادت رسید و با شهادت وی شمار شهدای راهپیمایی بازگشت بزرگ که از جمعه گذشته به مناسبت «روز زمین» آغاز شد، به 24 نفر افزایش یافت.

فلسطینی های ساکن غزه در راهپیمایی امروز با آتش زدن مقادیر زیادی لاستیک خودرو و استفاده از آینه در دید تک‌ تیراندازان صهیونیست اختلال ایجاد کردند.

مردم نوار غزه جمعه گذشته (10 فروردین) در تظاهراتی با عنوان 'بازگشت بزرگ' به مناسبت چهل و دومین سالگرد 'روز زمین فلسطین' شرکت کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشیدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی 17 نفر را شهید و بیش از یکهزار و 800 تن دیگر را زخمی کردند.

'روز زمین فلسطین' به نماد مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.

مقام های رژیم صهیونیستی 30 مارس سال 1976 ( 10 فروردین 1355) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

فلسطینی‌ها همه ساله در روز 30 مارس به مناسبت گرامیداشت روز زمین، راهپیمایی برگزار می کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir