مشخص شدن علت مرگ جاسوس روسی از سوی برادرزاده اش
برادرزاده جاسوس دوجانبه سابق روس مدعی شد، سرگئی اسکریپال و دخترش در حمله عامل عصبی از جانب روسیه مسموم نشده‌اند. وی دلیل آن را مصرف ماهی فاسد دانست.

"اسکریپال بر اثر مصرف ماهی فاسد مسموم شد!"

به نقل از روزنامه اکسپرس، ویکتوریا اسکریپال، برادرزاده سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس در اظهاراتی غافلگیرکننده گفت، به احتمال زیاد اسکریپال و دخترش، یولیا بر اثر مصرف "ماهی فاسد" مسموم شده‌اند، نه به خاطر سم "نویچوک".

او در یک برنامه زنده تلویزیونی دلیل عدم پذیرش دسترسی روسیه به تحقیقات در این پرونده را خواستار شد و از ترزا می، نخست وزیر انگلیس درخواست کرد که این موضوع را شفاف‌سازی کند.

کمی پس از نشست مطبوعاتی که از جانب سفیر روسیه ترتیب داده شده بود و یولیا طی آن در بیانیه‌ای از بهبودی سریع خود خبر داد، ویکتوریا اسکریپال این اظهارات را بیان کرد.

وی در تلویزیون دولتی روسیه گفت: چرا این اطلاعات سری هستند؟ آن‌ها غذایی خوردند که هر کسی می‌توانست آن را بخورد یا در انگلیس این کار ممنوع است؟ نخستین علائم آنان بعد از اینکه در این وضعیت پیدا شدند، بسیار شبیه به مسمومیت در اثر مصرف ماهی بود.

انگلیس و متحدانش بارها اظهار کرده‌اند که دست نداشتن روسیه در این حمله تقریبا غیرقابل تصور است.

رسانه‌های دولتی روسیه نیز ادعا کرده‌اند که بازرسانی از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی هفته گذشته تحقیقاتی را در محلی ناشناخته در روسیه صورت داده‌اند.

مشخص نیست که این بازرسان با پرونده مسمومیت با عامل عصبی در انگلیس مرتبط بوده‌اند یا این اقدام بخشی از فعالیت متداول این سازمان بوده است.

یک منبع دیپلماتیک اظهار کرد، احتمال وابستگی این بازرسی با پرونده حمله سالزبری اندک است.

 این اقدام باید مرتبط با یک بازرسی معمول باشد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir