تجاوز اسرائیل به تیفور بدون حمایت آمریکا ممکن نبود
وزارت خارجه سوریه با هشدار نسبت به تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حمله این رژیم به فرودگاه تیفور واکنشی به موفقیت های ارتش در پاکسازی مناطق اطراف دمشق از گروه های تروریستی بود.

سوریه نسبت به تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی هشدار داد

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه در نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت آن، نسبت به نتایج خطرناک تجاوزهای اسرائیل به خاک خود و پشتیبانی مستمر از گروه های تروریستی هشدار داد.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: تجاوز اسرائیل به فرودگاه تیفور در حومه حمص بدون حمایت نامحدود آمریکا از آن امکان پذیر نبود.

در راستای سیاست های مبتنی بر تروریسم دولتی و پشتیبانی از گروه های تروریستی مسلح و اصرار بر نقض قوانین و قطعنامه های بین المللی درباره مبارزه با تروریسم، جنگنده های اف 15 رژیم صهیونیستی از آسمان لبنان اقدام به شلیک موشک به فرودگاه تیفور در استان حمص کردند.

سامانه های دفاعی سوریه برخی از این موشک ها را سرنگون کردند ولی در این حمله شماری از شهروندان سوری شهید و زخمی شدند.

این تجاوز واکنشی غیرمستقیم به موفقیت ارتش این کشور در اخراج گروه های تروریستی مسلح از اطراف شهر دمشق و حومه آن و دیگر مناطق کشور پس از کشتار، ربودن و سپر انسانی قراردادن شهروندان توسط این گروه های تروریستی بود بطوری که در سه ماه گذشته سه هزارخمپاره به شهر دمشق شلیک شد که براثر آن 155 شهروند کشته و 865 تن دیگرکه بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند کشته شدند.

تداوم تجاوزهای خطرناک رژیم صهیونیستی بدون پشتیبانی نامحدود دولت آمریکا و مصونیتی که از مجازات برای آن ایجاد کرده امکان پذیر نبود.

این رژیم با اقدام های تروریستی صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند و این تجاوز نیز بدون چراغ سبز آمریکا که براساس نمایش های مزدوران آن داده می شود، انجام نمی شد.

در این نامه آمده است که جمهوری عربی سوریه بار دیگر به اسرائیل نسبت به بازگشت نتایج خطرناک این تجاوزها به خود آن و پشتیبانی مداوم از گروه های تروریستی و ادامه اشغال سرزمین های عربی بویژه جولان سوری هشدار می دهد و مسئولیت کامل آن را برعهده این رژیم می داند.

سوریه تاکید می کند که اسرائیل با این اقدام ها موفقیتی در حمایت از شرکای خود و مزدوران تروریستی کسب نمی کند و نمی تواند ارتش سوریه را از ادامه مبارزه با تروریسم باز دارد و غافل و سرگرم کند.

جمهوری عربی سوریه از حق خود در دفاع از سرزمین، ملت و حاکمیت با تمام شیوه های قانونی براساس منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی کوتاه نخواهد آمد.

جمهوری عربی سوریه باردیگر از شورای امنیت می خواهد که به وظیفه خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل و این تجاوز آشکار اسرائیل را محکوم و تدابیر لازم و فوری برای جلوگیری از تکرار این تجاوزها اتخاذ کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir