پس لرزه های بمباران تیفور سوریه برای اسرائیل
روسیه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را برای دادن توضیح درباره حمله هوایی به سوریه احضار کرد.

روسیه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

میخاییل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در جمع خبرنگاران گفت: سفیر اسراییل (گری کورن) امروز برای گفت وگو به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان گفت وگو با سفیر اسراییل (رژیم صهیونیستی) در خصوص حمله هواپیماهای اسراییلی به پایگاه هوایی سوریه افزود: با سفیر اسراییل در باره اوضاع سوریه، نوار غزه و تماس های دوجانبه گفت و گو می کنیم.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عوامل حمله موشکی شب گذشته به فرودگاه نظامی تیفور (T4) در استان حمص دو جنگنده اف 15 اسرائیلی بودند.

خبرگزاری تاس به نقل از رسانه های عربی از شهادت 14 نظامی در جریان این حمله موشکی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه هم در خبری مدعی شد که در حمله روز دوشنبه به فرودگاهی در سوریه تعدادی از نیروهای ایرانی هم کشته شده اند. گفته می شود در میان کشته شدگان نیروی روسی وجود ندارد.

ولادیمیر جباروف، معاون کمیته بین الملل شورای فدرال روسیه نیز در همین ارتباط اعلام کرد: روسیه از طریق خطوط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل خواسته تا دلیل حمله موشکی خود به خاک سوریه را توضیح دهد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت: باید روشن شود چه چیزی اسرائیل را به این اقدام وا داشته و احتمالا چه کسی بر آنها فشار آورده است؟ و اینکه آیا این اقدام یک تصمیم مستقل از سوی اسرائیل بوده است یا خیر؟

به گزارش منابع روسی، سفارت رژیم صهیونیستی در مسکو از اظهار نظر درباره بیانیه اخیر وزارت دفاع روسیه درباره حمله جنگنده های اسرائیلی به فرودگاه تیفور تا لحظه انتشار خبر خودداری کرده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir