آمریکا در صورت حمله به سوریه با پاسخ فوری روسیه مواجه خواهد شد
معاون اول کمیته دفاعی پارلمان روسیه هشدار داد، آمریکا در صورت حمله احتمالی به سوریه باید بداند که با پاسخ فوری روسیه مواجه خواهد شد.

هشدار روسیه به آمریکا پیرامون احتمال حمله آمریکا به سوریه

یکی از سناتورهای ارشد روسیه در کمیته دفاعی شورای فدراسیون این کشور امروز چهارشنبه تأکید کرد، در صورت حمله احتمالی آمریکا در سوریه به ویژه علیه نیروهای روسیه مستقر در این کشور، مسکو فورا با اقدام متقابل پاسخ خواهد داد.

بنا بر این گزارش، «یوگنی سربرنکوف» معاون اول کمیته دفاعی شورای فدراسیون روسیه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت، با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که درباره احتمال وقوع حمله هوایی آمریکا به سوریه پس از طرح اتهامات درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما مطرح شده، پایگاه‌های هوایی «الحمیمیم» و دریایی «طرطوس» و همچنین نیروهای نظامی روسیه مستقر در سوریه تحت حفاظت شدید مسکو قرار دارند.

«همانطور که وزارت دفاع روسیه نیز قبلا تصریح کرده بود، از هر دو پایگاه طرطوس و الحمیم به شدت حفاظت می‌شود. در عین حال ما انتظار داریم که در صورت وقوع حملات احتمالی آمریکا، جان نظامیان ما به خطر نیفتد».

«من بر این باورم که آمریکا این مسئله را درک می‌کند و اجازه وقوع آن را نخواهد داد چرا که در غیر این صورت، با پاسخ فوری روسیه مواجه خواهد شد و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز بر این مسئله تأکید کرده‌اند».

سفیر روسیه در لبنان نیز امروز هشدار داد، آمریکا بداند تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک کنند سرنگون شده و مبدأ پرتاب نیز هدف قرار داده خواهد شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com