زنگ خطر روسیه برای امنیت و صلح بین المللی
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای درباره آنچه پیامدهای سیاست های ماجراجویانه آمریکا و متحدانش برای امنیت و صلح بین المللی اعلام شده است، هشدار داد.

هشدار روسیه درباره پیامدهای سیاست های آمریکا برای امنیت و صلح بین المللی

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای درباره آنچه پیامدهای سیاست های ماجراجویانه آمریکا و متحدانش برای امنیت و صلح بین المللی اعلام شده است، هشدار داد.

در این بیانیه با اشاره به درخواست دولت سوریه برای اعزام کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به شهر دوما برای تحقیق درباره حادثه شیمیایی در این شهر، اعلام شده است: آمریکا و متحدان غربی این کشور نیازی به تحقیقات شیمیایی در سوریه نمی بینند، چرا که پیشاپیش مقصران را مشخص کرده اند و تمایلی به تغییر تصمیم خود ندارند.

در بخش دیگری از بیانیه با استقبال از پیشنهاد مدیر کل دفتر فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای آغاز تحقیقات در این باره آمده است: با توجه به اتهامات بی اساس کشورهای غربی به سوریه مبنی بر شرکت در حمله شیمیایی، تعلل در اعزام بازرسان برای تحقیق در شهر دوما، منطقی نیست.

وزارت خارجه روسیه در ادامه گفته است: موضع سه کشور غربی عضو دائم شورای امنیت که دو پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی روسیه در مورد حادثه شیمیایی در سوریه را رد کردند، ناخوشایند است.

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت که در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.

این در حالی است که دولت سوریه، هر گونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.

در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که واشنگتن به زودی به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir