حمایت تمام قد عربستان و بحرین از عملیات نظامی علیه سوریه
این عملیات در پاسخ به استفاده سلاح‌ شیمیایی توسط نظام سوریه علیه غیرنظامیان و در ادامه تجاوزات نظام سوریه علیه ملت سوریه از سال‌های گذشته بود.

واکنش عربستان: نظام سوریه مسؤول این حملات است

یک مقام در وزارت خارجه عربستان امروز اعلام کرد، عربستان عملیات نظامی که آمریکا و دو متحدش علیه مواضع نظامی در سوریه ترتیب دادند،را تایید می‌کند.

عربستان ضمن اعلام "تایید کامل" عملیات نظامی سه گانه توسط آمریکا، فرانسه و انگلیس نظام سوریه را مسؤول چنین حملاتی دانست!

این وزارتخانه ادعا کرد، این عملیات در پاسخ به استفاده سلاح‌ شیمیایی توسط نظام سوریه علیه غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان و در ادامه تجاوزات نظام سوریه علیه ملت سوریه از سال‌های گذشته بود.

وزارت خارجه عربستان افزود، دمشق مسؤول این عملیات نظامی در سایه ضعف جامعه جهانی از اتخاذ تدابیر جدی علیه نظام سوریه است.

همچنین، بحرین هم در طرف آمریکا درآمد و اعلام کرد از این حمله حمایت می‌کند.

به نقل از الیوم السابع، نبیل الاحمر، مشاور رسانه‌ای حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین اعلام کرد، این کشور از حمله آمریکا و متحدانش علیه دولت سوریه به خاطر "استفاده‌اش از سلاح شیمیایی" حمایت می‌کند.

الاحمر در پیامی در توئیتر خود نوشت: بحرین تمام قد از عملیات نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش حمایت می‌کند که به دنبال حمله شیمیایی دمشق به دوما برنامه سلاح شیمیایی و پایگاه‌های نظامی سوریه را مورد هدف قرار داد.

بامداد امروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، کشورش عملیات نظامی را با مشارکت فرانسه و انگلیس علیه اهداف دولت سوریه در واکنش به ادعاها مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در دوما اجرایی می‌کند، ادعاهایی که مقامات سوریه آن را رد کردند.​


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir