آماده شدن تروریست ها برای انجام عملیاتی گسترده به فرماندهی آمریکا
یک منبع دیپلماتیک و نظامی روس از قصد تروریست‌ها برای انجام عملیات گسترده در سوریه تحت نظارت آمریکا خبر داد و در ادامه هدف از این عملیات را تشریح کرد.

نقشه جدید آمریکا برای تأسیس رژیم تکفیری به پایتختی درعا

شبکه «المیادین» به نقل از منبع دیپلماتیک و نظامی روس (که نام وی ذکر نشده) اعلام کرد، افراد مسلح در سوریه برای عملیات نظامی گسترده با نظارت آمریکا آماده می‌شوند.

 هدف عملیات مذکور ایجاد رژیمی مستقل از دمشق، به پایتختی درعا است. گذرگاهی میان اسرائیل و اردن برای انتقال سلاح‌های سنگین به افراد مسلح نیز ایجاد شده است.

 رژیم مستقل یاد شده مانند منطقه شرق فرات خواهد بود که نیروهای دموکراتیک سوریه با نظارت آمریکا در آن حضور دارند.

یک نیروی نظامی متشکل از 12 هزار فرد مسلح برای حمله به نیروهای دولتی (ارتش سوریه ) تشکیل شده که بیشتر آنها از «النصره و الجیش‌الحر» هستند .

بعید نیست که برای توجیه حمله جدید غربی که با حمله افراد مسلح همراه باشد، بار دیگر سناریوی استفاده از سلاح شیمیایی تکرار شود.

پاکسازی غوطه شرقی برای آمریکا، غرب و حامیان منطقه‌ای آنها بسیار گران بود به همین دلیل پس از آنکه چند روز اظهارات غربی مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی در دوما (آخرین پایگاه تروریست‌ها در غوطه شرقی) توسط دولت سوریه تکرار شد سرانجام در ۲۵ فروردین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهوری آمریکا در کاخ سفید جلوی دوربین رسانه‌ها آمد و ضمن خبر دادن از حمله موشکی این کشور به سوریه، اعلام کرد که حمله‌ هوایی آمریکا، در همراهی با انگلیس و فرانسه، به اهدافی بوده که «با قابلیت‌های تسلیحاتی شیمیایی حکومت سوریه» مرتبط هستند.

در این حمله بیش از 100 موشک به سمت اهدافی در سوریه شلیک شد که به گفته روسیه بیشتر آنها رهگیری و خنثی شدند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منیع: isna.ir