در تیراندازی دیشب در نزدیکی کاخ پادشاه عربستان چه گذشت؟
در اخبار اولیه حتی اشاره شد که با آغاز تیراندازی‌ها ماموران امنیتی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و ولیعهدش «محمد بن‌سلمان» را به یک پایگاه هوایی منتقل کرده‌اند.

شایعات در شبکه های اجتماعی از یک کودتا علیه خاندان آل سعود خبر می داد

شنبه‌شب ده‌ها ویدئو از ریاض و نزدیکی کاخ پادشاه عربستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که صدای تیراندازی سنگین در آنها به وضوح شنیده می‌شد.

نیروهای امنیتی عربستان سعودی، شنبه‌شب اعلام کردند یک هواپیمای بدون سرنشین را در اطراف ریاض، در منطقه‌ای که کاخ‌های پادشاهی سعودی در آن قرار دارد، سرنگون کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی عربستان( واس) می‌گوید یک ایست بازرسی در «خزامه»، حدود ساعت هشت عصر به وقت محلی، یک پهپاد کوچک، که از راه دور کنترل می‌شد، را رصد کرده‌ است.

در پی این اقدام، موجی از شایعات در شبکه‌های اجتماعی داغ شد که از یک کودتای نظامی علیه خاندان پادشاهی عربستان خبر می‌داد.

در اخبار اولیه حتی اشاره شد که با آغاز تیراندازی‌ها ماموران امنیتی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و ولیعهدش «محمد بن‌سلمان» را به یک پایگاه هوایی منتقل کرده‌اند.

اما دقایقی بعد معلوم شد که علت تیراندازی نزدیک شدن یک پهپاد اسباب‌بازی به آسمان قصر بوده که محافظان را ناچار به هدف‌گیری آن کرده است.

به گفته سخنگوی پلیس ریاض، حادثه ساعت هفت و پنجاه دقیقه عصر به وقت محلی رخ داده است و محل واقعه محله «خزامی» در شمال غرب ریاض بوده که یکی از کاخ‌های سلطنتی در آن قرار دارد.

با این حال، یک مقام ارشد حکومت عربستان به خبرگزاری رویترز گفته‌است ملک سلمان، پادشاه آن کشور در زمانی که این واقعه رخ داده در کاخش در ریاض حضور نداشت و در جای دیگری از پایتخت بود.

گزارش‌ها حاکی‌ست طی ماه‌های گذشته و از زمانی‌که «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان، اقدامات اقتصادی و سیاسی خود را آغاز کرده، دست به گشایش‌هایی در فضای اجتماعی و فرهنگی آن کشور زده، تمهیدات امنیتی در اطراف کاخ پادشاهی و مراکز اصلی حکومتی افزایش یافته‌ است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com