دیدار ترامپ و ماکرون با وجود اختلافات فراوان بر سر سوریه
ترامپ از امانوئل مکرون همتای فرانسوی اش در جریان سفر رسمی وی به واشنگتن در حالی استقبال کرد که احتمال دارد اختلاف های دو طرف در مورد ایران، سوریه و مسائل تجاری، در جریان این سفر نمایان شود.

 دیدارترامپ و مکرون در میان افشای اختلافات طرفین

به نقل از رویترز، ترامپ در مراسم استقبال از مکرون در آستانه ورود به کاخ سفید، از فرانسه به دلیل پیوستن به آمریکا و انگلیس برای حمله اخیر به سوریه تشکر کرد.
این حمله پیشتر در ماه جاری میلادی به بهانه حمله ای شیمیایی به شهر دوما در سوریه انجام شد و سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه مناطقی از سوریه را هدف قرار دادند.

ترامپ درسخنان خود از افزایش دوستی بین خود و مکرون ظرف یک سال گذشته خبر داد و این روند را عهد و میثاقی برای برقراری دوستی پایدار که دو کشور را نسبت به یکدیگر مقید می کند، توصیف کرد.

مکرون نیز از دو کشور آمریکا و فرانسه خواست در زمینه موضوع هایی چون ایران، کره شمالی، تجارت آزاد و منصفانه، تغییرات آب و هوایی و تروریست ها، مشارکت داشته باشند.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: با هم با تکثیر سلاح کشتار جمعی مقابله خواهیم کرد، خواه این تسلیحات در کره شمالی باشد یا در ایران.

وی همچنین به خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس اشاره کرد و افزود: ما همیشه در مورد راهکار با هم اتفاق نظر نداریم، اما سرنوشت فرزندان ما، در خطر است.

براساس این گزارش، سران آمریکا و فرانسه قرار است در جریان مذاکرات بعدی خود، در مورد توافق هسته ای گفت و گو کنند.

همچنین درخواست کشورهای اروپایی از آمریکا برای معاف شدن از تعرفه های اعمال شده بر واردات فولاد و تمایل رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، از دیگر محورهای مورد بحث این دو مقام است.

مکرون از ترامپ خواست است نیروهای آمریکایی را تا زمان کسب اطمینان از شکست تروریست های داعش، در سوریه نگه دارد. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز قرار است روز جمعه به سران آمریکا و فرانسه در واشنگتن ملحق شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir