واکنش آمریکا به احتمال لغو دیدار رهبر کره شمالی با واشنگتن
 کاخ سفید اعلام کرد که در حال آماده‌سازی مقدمات دیدار برنامه‌ریزی‌شده میان رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی است و پیونگ‌یانگ نیز لغو این نشست را رسما به واشنگتن ابلاغ نکرده است.

واکنش کاخ سفید به تهدید کره‌شمالی مبنی بر لغو دیدار کیم و ترامپ

به نقل از روسیاالیوم، در پی انتشار خبر رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی، پیونگ‌یانگ مذاکره خود با سئول را لغو کرده است.

پیونگ‌یانگ همچنین هشدار داده است که دیدار تاریخی میان «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که برای ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور برنامه‌ریزی شده است، ممکن است لغو شود.

«هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این تهدید پیونگ‌یانگ گفته است: «ما به آماده‌سازی مقدمات دیدار (ترامپ و کیم) ادامه خواهیم داد. واشنگتن تاکنون ابلاغیه‌ای درباره تغییر موضع کره‌شمالی دریافت نکرده است.»

این سخنگو در عین حال تأکید کرد که واشنگتن بیانیه هشدارآمیز کره‌شمالی را بررسی می‌کند و به هماهنگی مستحکم با شرکایش در این‌باره ادامه خواهد داد.

نائورت اظهار داشت، رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی تحریک‌آمیز نیست و «کیم جونگ‌اون نیز گفته است که اهمیت این تمرین‌ها برای ایالات متحده را درک می‌کند».


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir