بلایی که بن سلمان بر سر بازداشت‌شدگان هتل ریتز کارلتون آورد فاش شد
یک شاهزاده سعودی جزئیات محرمانه‌ای را از روش تعامل با بازداشت شدگان در هتل ریتز کارلتون فاش کرد.

شاهزاده عربستانی پرده از "راز مهم" بازداشت‌شدگان هتل ریتز کارلتون برداشت

خالد بن فرحان آل سعود، شاهزاده جدا شده از خاندان حاکم عربستان که در آلمان به سر می‌برد به سایت میدل ایست آی انگلیس گفت: به روشی شاهانه از شاهزادگان برای دیدار با ملک سلمان بن عبدالعزیز دعوت شد. در عربستان زمانی که برای دیدار با پادشاه دعوت می‌شوی فورا باید قبول کنی.

وی افزود: شاهزادگان برای دیدار با پادشاه رفتند بعد در هتل ریتز کارلتون بازداشت شدند. آن‌ها برای اینکه به نفع ولیعهد عربستان از مقادیر زیادی از ثروتشان چشم پوشی کنند بسیار تحت شکنجه و فشار بودند و نهایتا آنها با تن دادن به خواسته ولیعهد عربستان آزاد شدند.

این شاهزاده عربستانی گفت: آن‌ها اکنون در منازلشان هستند و نمی‌توانند به خارج از عربستان سفر کنند. آن‌ها به شدت زیرنظر هستند و دستگاه‌های ردیاب دور ساق پاهایشان کار گذاشته شده تا مقامات عربستان از مناطقی که آن‌ها در آنجا در حال رفت وآمد هستند، اطلاع داشته باشند.

بن فرحان گفت: مقامات عربستانی گفت‌وگوهایشان را از طریق تلفن یا به صورت شخصی و مستقیم ثبت می‌کنند. آن‌ها تحت نظارت شخصی شدید هستند و اجازه بیرون رفتن از کشور به آن‌ها داده نمی‌شود.

مقامات عربستانی نوامبر گذشته ده‌ها تن از شاهزادگان و مسؤولان ارشد را بنا به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور بازداشت کردند. بعد از تبرئه این افراد و رسیدن به حل و فصل مالی با دولت، عربستان توانست بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به حساب دولت بازگرداند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir