تغییر موضع 180 درجه ای ترامپ درباره دیدار با اون
رئیس‌جمهوری آمریکا در یک تغییر موضع کامل اعلام کرد که در تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور با رهبر کره شمالی دیدار خواهد داشت.

ترامپ 12 ژوئن با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا در یک تغییر موضع کامل اعلام کرد که در تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور با رهبر کره شمالی دیدار خواهد داشت.این جدیدترین تغییر موضع در دیپلماسی دولت آمریکا بابت از میان برداشتن برنامه تسلیحات اتمی پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

هشت روز پس از لغو این نشست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از رئیس سابق سازمان اطلاعات کره شمالی در کاخ سفید استقبال کرد.

وی پس از دیدار 90 دقیقه‌ای خود با کیم یونگ چول در کاخ سفید گفت: امروز دیدار خوبی داشتیم. فکر می‌کنم که این آغاز بزرگی باشد. این نخستین سفر یک مقام کره شمالی به کاخ سفید در 18 سال گذشته محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین افزود که انتظار دارد نتایج بسیار مثبتی با کره شمالی به دست بیاید و می‌توان نشست سنگاپور را نقطه عطفی در این باره دانست.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به خبرنگاران گفت: ما نمی‌خواهیم 12 ژوئن به سنگاپور برویم و چیزی را امضا کنیم. ما به دنبال آغاز یک روند هستیم.

این تغییر موضع یکباره از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی صورت گرفته است که وی سال گذشته میلادی کره شمالی را به حمله تمام عیار "آنگونه که جهان تاکنون نمونه آن را ندیده"، تهدید کرده بود.

وی همچنین مدت‌ها از فشار حداکثری بر کره شمالی حمایت کرده و گفته بود که این رویکرد برای متوقف کردن برنامه‌های تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک کره شمالی بسیار مهم است.

در همین حال دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی امروز(شنبه) اعلام کرد که روند برگزاری نشست میان رهبران کره شمالی و آمریکا قاطعانه و گسترده است و البته جهان به طور کامل این نشست تاریخی را که قرار است در سنگاپور برگزار شود، رصد می‌کند.

همچنین میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا و از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه نگرانی خود را بابت نشست میان ترامپ و رهبر کره شمالی ابراز داشت و گفت که انتظار دارد مقام‌های کره شمالی اقداماتی را انجام دهند تا تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seeemorgh.com/news
منبع: isna.ir