ترامپ خواستار توافق جدید با ایران شد
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگویی تلفنی با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس خواستار توافقی جدید با ایران شد.

گفت وگوی تلفنی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با دونالد ترامپ

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگویی تلفنی با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس خواستار توافقی جدید با ایران شد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است، ترامپ خواهان توافق جدید و جامعی شد که بنا به ادعای وی، به همه ابعاد رفتار بی ثبات کننده ایران از جمله در یمن و سوریه بپردازد.

ترامپ 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و اعلام کرد، تحریم هایی که در چارچوب برجام برداشته شده بود، بازگردانده می شود. اروپایی ها ضمن اعلام مخالفت با این تصمیم ترامپ گفته اند که برنامه هایی برای محافظت از شرکت های خود در برابر تحریم های آمریکا اجرا می کنند.

بر این بیانیه کاخ سفید، ترامپ و می در تماس تلفنی خود همچنین در مورد نشست روز 12 ژوئن (22 خرداد) میان آمریکا و کره شمالی در سنگاپور نیز صحبت کردند.

علاوه بر این، ترامپ و می در خصوص اجلاس سران کشورهای گروه هفت در کانادا و سفر ماه ژوئیه رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس گفت وگو کردند.

 تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر وضع تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد به آمریکا اختلافات شدیدی میان واشنگتن با اروپا، کانادا و مکزیک و همچنین چین ایجاد کرده است.

این کشورها تهدید کرده اند که دست به اقدامات تلافی جویانه می زنند. این موضوع بر نشست وزرای دارایی گروه هفت سایه انداخته و انتظار می رود که جلسه دیدار سران این گروه را تحت الشعاع قرار دهد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir