آمریکا خطاب به نظام ایران: با فاجعه اقتصادی روبرو خواهید شد اگر...
حمایت غیرقابل قبول خود از تروریسم, فعالیت های بی ثبات کننده و نقض حقوق بشر را متوقف کنید یا با فاجعه اقتصادی روبرو خواهید شد.

شرکت هایی که به همکاری با ایران ادامه می دهند، با خطرات بزرگی روبرو هستند

ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه از دولت ها و بخش خصوصی کشورهای متحد و هم پیمانش خواسته است تا با آنچه که "تلاش های ایران برای سوء استفاده از آنها برای تامین مالی حمایت از تروریسم" خوانده است، مقابله کنند.

واشنگتن بار دیگر تهران را به اقدامات بی ثبات کننده در منطقه و نقض حقوق بشر متهم کرده است.

اظهارات یک مقام وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی پس از آن بیان شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم به خروج از توافق هسته ای ایران و اعمال مجدد تحریم ها علیه تهران گرفته است. این اقدام با مخالفت متحدان نزدیک آمریکا روبرو شده است.

سیگال ماندلکر معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی در این باره گفت: شما باید شبکه های مالی خود را تقویت کنید، شرکت های خود را ملزم کنید تا برای اینکه در شبکه های فریبنده ایران گرفتار نشوند، مطالعه و بررسی های بیشتری را انجام دهند، و این مساله را برای آنها روشن کنید که انجام مبادلات تجاری و مالی با شرکت ها و افراد ایرانی، خطرات بسیار زیادی برای آنها خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: شرکت هایی که همچنان به همکاری تجاری و مالی با ایران ادامه می دهند، با خطرات بزرگ و چشمگیری روبرو هستند، و این خطرات با اعمال مجدد تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران، تشدید خواهد شد.

رویترز افزود: در شرایطی که تحریم های آمریکا علیه ایران از الان تا 4 نوامبر بازخواهد گشت، هنوز معلوم نیست که آیا متحدان آمریکا یا سایر کشورها مثل چین حاضر به تبعیت از این تحریم ها خواهند بود یا نه.

این خبرگزاری غربی نوشت: با توجه به اهمیت سیستم مالی آمریکا و این واقعیت که شرکت های خارجی باید بین همکاری با ایران یا بازار بزرگ آمریکا یکی را انتخاب کنند، به نظر می رسد بسیاری از شرکت های خصوصی مجبور به تبعیت از تحریم ها و قطع همکاری با ایران شوند.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: از فعالان بخش خصوصی نیز می خواهم که اقدامات بیشتری را اتخاذ کنید تا مطمئن شوید ایران و نیروهای نیابتی اش در حال سوء استفاده از شرکت های شما برای حمایت از فعالیت های خرابکارانه اش نیست. نظام ایران شرکت های شما را فریب می دهد و به همگرایی سیستم مالی شما لطمه وارد می کند، نهادهای شما را در معرض خطر جدی اعمال تحریم ها قرار می دهد، همه این تلاش ها با هدف حمایت مالی از فعالیت های تروریستی، نقض حقوق بشر و حمایت از گروه های تروریستی است.

وی در پایان اظهار داشت: آمریکا فشار مالی بر ایران را افزایش خواهد داد تا تهران فعالیت های خود مثل حمایت از نیروهای نیابتی را که علیه آمریکا در سوریه، عراق، لبنان و یمن فعالیت می کنند، متوقف نماید. مقام های اقتصادی ما به نظام ایران یک انتخاب روشن را می دهند: حمایت غیرقابل قبول خود از تروریسم, فعالیت های بی ثبات کننده و نقض حقوق بشر را متوقف کنید یا با فاجعه اقتصادی روبرو خواهید شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com