مشاجره لفظی رییس جمهور آمریکا با نخست‌وزیر کانادا
منابع آگاه از تماس تلفنی پُر تنش میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا خبر داده اند.

ترامپ به نخست‌وزیر کانادا: شما کاخ سفید را به آتش کشیدید!

منابع آگاه از تماس تلفنی پُر تنش میان رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا خبر داده اند؛ تماسی که طی آن ترامپ در اشتباهی تاریخی به ترودو گفته شما کاخ سفید را به آتش کشیدید!

بر اساس این خبر در پی اعمال تعرفه‌های گمرکی جدید واشنگتن بر واردات فولاد و آلومینیوم، ترودو در تماسی تلفنی با ترامپ از این اقدام آمریکا انتقاد کرده و گفته ارتباط تعرفه های گمرکی با امنیت ملی آمریکا در چیست؟

به گفته این منبع آگاه، ترامپ هم در پاسخ به این سوال خطاب به نخست وزیر کانادا گفته: مگر شما همان هایی نبودید که کاخ سفید را به آتش کشیدید؟

این در حالی است که واقعه به آتش کشیده شدن کاخ سفید مربوط به سال ۱۸۱۴ میلادی است زمانی که کانادا مستعمره بریتانیا بود، پس از شکست آمریکایی ها در نبرد بلادنسبورگ نیروهای بریتانیایی تحت فرماندهی «رابرت روس» واشنگتن را اشغال کرده و این شهر را به آتش کشیدند. ساختمان کاخ سفید یکی از عمارت هایی است که در این حمله به آتش کشیده شده بود.

کانادا که یکی از اصلی ترین متحدان آمریکا به شمار می رود و نخست وزیر این کشور در واکنش به تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه های گمرکی گفته بود: این مقوله که کانادا خطری برای امنیت ملی آمریکاست توهین آمیز و غیر قابل قبول است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir