ترامپ تحت شدیدترین تدابیر امنیتی وارد سنگاپور شد
قرار است دیدار سران کره شمالی و آمریکا روز سه شنبه 22 خرداد در جزیره سنتوزا در شهر کوچک سنگاپور در جنوب شرق آسیا برگزار شود.

سنگاپور اکنون در شدیدترین تدابیر امنیتی برای برگزاری یک نشست تاریخی قرار دارد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار دوجانبه با رهبر کره شمالی ساعت 8:30 یکشنبه شب ( به وقت محلی) در تدابیر شدید امنیتی وارد پایگاه هوایی' لبار پایا' سنگاپور در جنوب شرق آسیا شد.

دونالد ترامپ شب گذشته پس از شرکت نیمه تمام در اجلاس سران هفت کشور صنعتی موسوم به 'جی هفت' به دلیل اختلافات عمیق و گسترده با رهبران این کشورها ، کانادا را به مقصد سنگاپور ترک کرد.

مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا، جان بولتون مشاور امنیت ملی و سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید دونالد ترامپ 71 ساله را در سفرش به سنگاپور همراهی می کنند.

رسانه های سنگاپوری گزارش دادند سنگاپور اکنون در شدیدترین تدابیر امنیتی برای برگزاری یک نشست تاریخی قرار دارد.

کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی نیز پیش از دونالد ترامپ با یک فروند بوئینگ 747 ایرچاینا از طریق فرودگاه چانگی سنگاپور وارد این دولت- شهر آسیایی شد.

گفته می شود رهبر کره شمالی در هتل St Regis و رئیس جمهوری آمریکا در هتل شانگریلاShangri-La که تحت برنامه های شدید امنیتی هستند، مستقر می شوند.

رهبران آمریکا و کره شمالی به عنوان دو دشمن از جنگ کره 53-1950، تاکنون با یکدیگر دیدار نداشته اند.

کیم جونگ اون رهبر 34 ساله کره شمالی برای نخستن بار بیش از 5 هزار کیلومتر از پیونگ یانگ دور شده و با سفر به سنگاپور قرار است وارد مذاکره با دشمن دیرین این کشور شود.

کیم از سال 2011 و پس از مرگ پدرش در کره شمالی به قدرت رسید و برنامه های پدرش را در زمینه های هسته ای مورد پیگیری قرار داد.

گروههای هماهنگ کننده این دیدار و محافظان این رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی از روز شنبه وارد سنگاپور شده بودند.

سنگاپور از هفته گذشته تدابیر گسترده ویژه امنیتی را برای این دیدار به اجراگذاشته است.

لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور نیز امروز اعلام کرد که میزبانی از رهبران کره شمالی و آمریکا برای برگزاری این دیدار 20 میلیون دلار برای این کشور هزینه داشته است . به گزارش رسانه های سنگاپوری بیشترین هزینه های این کشور برای تامین امنیت این اجلاس بوده است.

قرار است لی هسین لونگ با دونالد ترامپ و کیم جونگ اون روز دوشنبه به طور جداگانه دیدار و گفت وگو داشته باشد.

روابط کره شمالی و آمریکا از زمان حضور ترامپ بیش از ادوار گذشته پر فراز و نشیب و با تنش های بسیار همراه بود. پیونگ‌یانگ در سال گذشته پس از آزمایش بمب هسته‌ای هیدروژنی و چند موشک بالستیک قاره پیما، اعلام کرد مرزهای آمریکا را در تیررس خود دارد. مجادلات لفظی میان رهبران دو کشور و اعمال تحریم‌های گسترده و تهدید نظامی از سوی آمریکا به گونه ای افزایش یافته بود که نگرانی وقوع مجدد جنگ در شرق آسیا و شبه جزیره کره تا یکماه پیش به بالاترین سطح خود رسیده بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir