ترامپ: آمریکا به کارخانه نگهداری پناهندگان تبدیل نخواهد شد
 رئیس‌جمهور آمریکا گفت که این کشور به اردوگاه مهاجران و «کارخانه نگهداری پناهندگان» تبدیل نخواهد شد.

ترامپ: آمریکا، اردوگاه مهاجران نخواهد شد

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که کشورش به اردوگاه مهاجران و کارخانه نگهداری پناهندگان تبدیل نخواهد شد.

وی این اظهارات را در شرایطی مطرح کرد که در بحبوحه جنجال‌ها بر سر جدا شدن هزاران کودک مهاجر از خانواده‌هایشان در نتیجه سیاست‌های ضدمهاجرتی «دونالد ترامپ» رسانه‌های آمریکا روز دوشنبه گزارش دادند تا ماه آگوست شمار کودکان مهاجر که سرپرستی آنها در اختیار دولت قرار می‌گیرد ممکن است به ۳۰ هزار نفر برسد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند دولت ترامپ ظرف هفته‌های گذشته با اجرای سخت‌گیرانه سیاست‌های مهاجرتی باعث جدایی بیش از ۱۱۰۰۰ کودک از والدینشان در نقاط مرزی آمریکا شده است. برخی از فعالان حقوق مهاجران گفته‌اند مقام‌های آمریکایی زنان را هم از نوزادهایشان جدا می‌کنند اما وزارت امنیت داخلی آمریکا آن را انکار کرده است.

دولت ترامپ در هفته‌های گذشته بزرگسالانی که قصد دارند وارد آمریکا شوند را بازداشت کرده و آنها را روانه بازداشت‌گاه‌های موقتی کرده است. از آنجا که در آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینشان ممنوع است، این سیاست به جدایی کودکان خردسال از والدینشان منجر شده است. سرپرستی کودکان همراه این مهاجران به وزارت سلامت و بهزیستی سپرده می‌شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده گفته در هفته‌های گذشته، هر روز سرپرستی ۲۵۰ کودک به وزارت سلامت و بهزیستی سپرده شده است. یک مقام این وزارتخانه گفته که انتظار می‌رود تا حداقل دو ماه آینده سرپرستی روزانه ۲۵۰ کودک به این نهاد سپرده شود.

واشنگتن‌اگزماینر نوشته در صورتی که این برآورد درست باشد، وزارت سلامت و بهداشت آمریکا تا پایان ماه آگوست سرپرستی ۱۸۵۰۰ کودک دیگر را به عهده خواهد گرفت. با توجه به اینکه، تا روز جمعه ۱۱۵۰۰ کودک از والدینشان جدا شده‌اند، تا پایان ماه آگوست سرپرستی ۳۰۰۰۰ کودک به این وزارتخانه سپرده می‌شود.

«جف سشنز»، وزیر دادگستری آمریکا که از حامیان سیاست‌های ضدمهاجرتی است از این سیاست دفاع کرده و حتی برای توجیه آن به یکی از آیه‌های انجیل اشاره کرده است.

شبکه خبری «سی‌.ان‌.ان» نوشته ترامپ، دموکرات‌ها را مقصر قلمداد کرده و گفته که آنها می‌توانند با همکاری با نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره به جدایی‌های کودکان از والدینشان پایان دهند.

ترامپ در روزهای گذشته سیاستمداران جناح رقیب را مقصر این وضعیت دانسته است. او روز شنبه نوشت: «دموکرات‌ها می‌توانند با همکاری با جمهوری‌خواهان در کنگره به جدایی‌ [کودکان] از خانواده‌هایشان در مرز پایان دهند! به همین دلیل است که لازم است در انتخابات نوامبر جمهوری‌خواهان بیشتری انتخاب شوند. دموکرات‌ها فقط در سه چیز خوبند، مالیات‌های بالا، جرائم زیاد و مانع‌تراشی. غم‌انگیز است.»

روزنامه گاردین در همین رابطه طی گزارشی نوشته رویکرد دولت دونالد ترامپ در مورد جدا کردن خانواده‌های مهاجران در واقع آزار و اذیت نهادینه شده علیه کودکان است.

سازمان ملل متحد، چند روز پیش رسما با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف جدا کردن کودکان از والدین در مرزهای جنوبی آمریکا شده بود. سیاست دولت آمریکا همچنین تظاهرات‌هایی را در این کشور به دنبال داشته است.

دولت ترامپ در دفاع از سیاست جنجالی خود گفته که «مهاجران غیرقانونی» بایستی بدانند که اگر بخواهند وارد آمریکا شوند، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

ترامپ در سخنرانی روز دوشنبه همچنین گفت به پنتاگون دستور داده «فوراً» فرایند تأسیس یک «قوای فضایی» به عنوان یکی از یگان‌های نیروهای مسلح آمریکا را آغاز کند.

یک رسانه آمریکایی می‌گوید نیروی جدید پس از یگان‌های ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی، ششمین یگان نیروهای مسلح آمریکا خواهد بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com