نگاهی به دیدار های حساس لیگ برتر در هفته 29
در هفته 29 لیگ برتر فوتبال کشورمان, دیدار های حساسی برگزار خواهد شد که نگاهی خواهیم کرد به این دیدار ها!

جنگ نایب‌ قهرمانی لیگ برتر در صدر

لیگ برتر فوتبال ایران به هفته‌های پایانی خود رسیده است. در هفته پیش رو با برگزاری دو هفته ۲۹ و ۳۰، لیگ هفدهم به اتمام می‌رسد. هفته بیست و نهم و سی‌ام با برگزاری ۸ دیدار هم‌زمان برگزار می‌شود. در همین راستا فردا (یک‌شنبه) هشت دیدار در هفته بیست و نهم برگزار می‌شود که برای ۱۱ تیم از ۱۶ تیم، سرنوشت‌ساز است. پنج تیم سایپا، ذوب‌آهن، استقلال، پیکان و فولاد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و شش تیم تراکتورسازی، سپاهان، سپیدرود، پدیده، استقلال خوزستان و نفت برای فرار از سقوط می‌جنگند.

ذوب‌آهن - پرسپولیس

شاگردان قلعه‌نویی برای این دیدار دو انگیزه دارند. یکی گرفتن انتقام شکست تحقیر آمیز ۴ بر صفر در دیدار رفت و دوم نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار برای کسب عنوان نایب قهرمانی.

هیچ کدام از بازیکنان اصلی این دو تیم در این دیدار محروم و مصدوم نیستند در نتیجه می‌توان شاهد دیدار خوبی از دو تیم بود. ذوب‌آهن در داخل خانه به خصوص در نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب کرده و می‌تواند امیدوار باشد که پرسپولیس را - که سه هفته زودتر قهرمانی‌اش را در لیگ برتر قطعی کرده است - شکست دهد. در حال حاضر ذوب‌آهن با ۴۹ امتیاز در رده سوم و پرسپولیس با ۶۱ امتیاز صدرنشین و قهرمان لیگ برتر است.

استقلال - پیکان

این دیدار یک دیدار شش امتیازی محسوب می‌شود. استقلال و پیکان که به ترتیب با ۴۸ و ۴۵ امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفتند و تعقیب کننده سایپا و ذوب‌آهن رده دومی و سومی هستند، می‌دانند که پیروزی در این دیدار می‌تواند حداقل یک رقیب را در راه کسب عنوان نایب قهرمانی تا حد زیادی از میان بردارد.
استقلال در این دیدار، فرشید باقری و مجید حسینی، دو بازیکن موثر در فاز تدافعی خود را در اختیار ندارد و در آن سوی میدان محمد صادق بارانی بازیکن پیکان به دلیل محرومیت نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود.

با توجه به این که هر دو تیم در این دیدار حتما باید پیروز شوند، می‌توان امیدوار به نمایشی زیبا از دو تیمی بود که در این فصل فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند.

سایپا - گسترش فولاد

سایپا هفته گذشته از تساوی استقلال و ذوب‌آهن در دیدارهایشان استفاده کرد و توانست با پیروزی مقابل سیاه‌جامگان با ۵۰ امتیاز به رده دوم جدول رده‌بندی برسد. علی دایی که در هفته‌های اخیر متکی به درخشش دو بازیکن تکنیکی‌اش یعنی علی قلی‌زاده و مهدی ترابی بوده امیدوار است با درخشش مجدد این دو بازیکن بتواند از سد محکم تیم فیروز کریمی بگذرد.

گسترش فولاد هم در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده نهم قرار دارد و در دو هفته اخیر با رسیدن خالقی‌فر به آمادگی توانسته از دو استقلال لیگ، چهار امتیاز کسب کند. آن‌ها هفته گذشته توانستند دیگر تیم مدعی نایب قهرمانی یعنی استقلال تهران را با تساوی یک بر یک متوقف کنند.

در این دیدار هیچ کدام از دو تیم بازیکن محروم ندارند و بازیکنان اصلی آن‌ها آماده بازی هستند.

استقلال خوزستان - سپاهان

این دیدار یکی از دیدارهای شش امتیازی انتهای جدول محسوب می‌شود. دیداری که در آن تیم‌های چهاردهم و دوازدهم جدول رده‌بندی به مصاف هم می‌روند. دیدار استقلال خوزستان و سپاهان که قرار است در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود با تصمیم مسئولان اهوازی برای حضور تماشاگران، رایگان اعلام شد.

استقلال خوزستان در حال حاضر ۲۷ امتیازی است و در رده چهاردهم قرار دارد و سپاهان با ۲۹ امتیاز رده دوازدهم را به خود اختصاص داده است. در این دیدار سپاهان، سیاوش یزدانی را به خاطر محرومیت و استقلال، اسماعیل شریفات را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارند.

پارس جنوبی - نفت تهران

نفت تهران با شکستی که هفته گذشته مقابل پدیده متحمل شد، دیگر شانس زیادی برای بقا در لیگ برتر ندارد و باید منتظر لغزش تیم‌های بالاتر از خود و معجزه باشد. آن‌ها این هفته باید در جم مهمان پارس جنوبی باشند؛ جایی که پارس جنوبی تنها دو بار شکست خورده و به نظر نمی‌رسد مقابل نفت رکوردش را تحت الشعاع قرار دهد. در حال حاضر پارس جنوبی با ۴۱ امتیاز در رده هفتم و نفت با ۲۴ امتیاز در رده پانزدهم و یکی مانده به آخر قرار گرفته‌اند.

سپیدرود - فولاد

سپیدرود در شرایطی که با ۲۹ امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است این هفته می‌تواند با یک پیروزی خانگی مقابل فولاد بقایش در لیگ برتر را روی کاغذ قطعی کند. اتفاقی که با توجه به نتایج سپیدرود در دیدارهای خانگی دور از ذهن نیست.

فولاد هم که از دوره درخشان خود در لیگ هفدهم فاصله گرفته است در حال حاضر با ۴۳ امتیاز در رده ششم قرار دارد و شانسی برای کسب عنوان نایب قهرمانی ندارد اما کورسوی امیدی برای کسب سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا دارد. در این دیدار فرشاد جانفزا از تیم فولاد به دلیل محرومیت نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود.

پدیده - مشکی‌پوشان

داربی مشهد در شرایطی در ورزشگاه زیبای امام‌رضا برگزار می‌شود که یکی از تیم‌های مشهدی به لیگ یک سقوط کرده و تیم دیگر هنوز روی کاغذ احتمال سقوطش وجود دارد.

پدیده در حال حاضر با ۲۹ امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد و می‌تواند با پیروزی بر رقیب بی‌انگیزه همشهری بقایش را در لیگ برتر قطعی کند. البته پدیده همچنان خطر کسر امتیاز مجدد به خاطر شکایت ایگور پراهیچ را هم احساس می‌کند.

همچنین مشکی‌پوشان که در این دیدار، مصطفی احمدی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد با ۱۵ امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

تراکتورسازی - صنعت نفت آبادان

تراکتورسازی که پس از شکست ۳ بر یک خانگی مقابل الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا باید در ورزشگاه بدون تماشاگر یادگار امام تبریز از صنعت نفت‌ میزبانی کند در اواخر هفته گذشته تغییرات مدیریتی مهمی را تجربه کرد. هفته گذشته پس از شکست این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، مصطفی آجورلو مدیرعامل این باشگاه از سوی هیات مدیره برکنار و الیاسی به عنوان سرپرست انتخاب شد.

آن‌ها این هفته باید مقابل صنعت نفت‌ آبادان قرار بگیرند که با حضور فراز کمالوند، سرمربی سابق تراکتورسازی با انگیزه‌های فراوانی مقابل سرخ‌پوشان تبریزی قرار می‌گیرد. البته صنعت نفت در این دیدار سه بازیکن اصلی خودش را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد. حامد پاکدل، لوسیانو پریرا و حسین ساکی نمی‌توانند برای صنعت نفت در این دیدار به میدان بروند.

در حال حاضر تراکتورسازی تبریز با ۳۰ امتیاز در رده دهم و صنعت نفت آبادان با ۳۸ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir